رئیس سرویس اطلاعات القاعده کشته شد

«حسین الحوثی»، یک فرمانده کمیته‌های انقلابی یمن با بیان اینکه رزمندگان یمنی همچنان بیش‌تر استان تعز را در کنترل خود دارند، افزود: دیروز پنج روستای دیگر  در جنوب استان تعز با پشتیبانی قبایل از مزدوران سعودی بازپس گرفته شد.

وی از هلاکت پانزده نفر از شبه نظامیان منصور هادی و انهدام چندین خودروی زرهی آنها و همچنین شهادت سه نیروی یمنی در این عملیات خبر داد.

منابع یمنی همچنین از وقوع درگیری ها در جبل الضعیف در الشمایتین در جنوب استان تعز خبر داد و گفت: عربستان تجهیزات سنگینی را برای گروه‌های مزدور محلی و تشکیلات نظامی طرفدار خود در این منطقه فرستاده است.

نیروهای ارتش یمنی طی روزهای اخیر پس از درگیری‌های شدید به پیشروی هایی در این منطقه دست یافته و سایت راهبردی قرن الشامی را تحت سیطره خود گرفتند.

این در حالی است که شمار زیادی از شبه نظامیان تشکیلات معروف به کتائب حسم به سرکردگی عدنان زریق مزدور سعودی ها در تلاش برای بازپس گیری این منطقه هستند.

فرمانده یمنی با اشاره به ادامه درگیری‌ها در تعز، گفت: محله های مسکونی در مرکز استان تعز پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌ها شاهد آرامش نسبی است.

الحوثی ضمن تاکید بر آمادگی نیروهای یمنی برای آزادسازی کامل این استان از وجود تروریست‌ها، گفت: هواپیماهای سعودی همچنان خانه، مراکز درمانی و دولتی را هدف گرفته و ده‌ها فرد بی گناه را به خاک و خون می‌کشند.

حملات هوایی عربستان به صعده و مأرب

در همین حال هواپیماهای دشمن سعودی بار دیگر استان های صعده در شمال و مأرب در شرق را بمباران کردند.

یک منبع محلی خبر داد: جنگنده سعودی در شش نوبت منطقه غلفقان در شهر سحار را بمباران کرد و به پرواز در بیشتر مناطق آن ادامه داده و صدای انفجارها شنیده می شد.

شهر صرواح مأرب نیز در 2 نوبت بمباران شد و درگیری‌ها طی ساعات گذشته در جریان تلاش مزدوران سعودی برای پیشروی در نهم در استان صنعا ادامه داشت.

حمله موشکی نیروهای یمنی به جیزان

از سوی دیگر «علی الهمذانی»، فرمانده میدانی یمن نیز گفت: نیروهای یمنی دشمن سعودی را با موشک‌های کاتیوشا در منطقه الخوبه جیزان هدف گرفتند.

وی افزود: نیروهای یمنی منطقه الخوبه و سایت‌های الدخان، الشبکه و البحطیط را هدف گرفته و ده ها نفر از نظامیان آل سعود را زخمی کردند.

الهمذانی گفت: نیروهای ویژه یمنی دشمن سعودی را در القرن و الغاویه جیزان زیر آتش توپخانه خود گرفتند.

هلاکت 7 ترویست القاعده در الجوف یمن

محسن عبدالمنعم، یک فرمانده کمیته‌های انقلابی یمن نیز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس خبر داد: نیروهای کمیته های انقلابی یمن یک خودروی نظامی القاعده را در استان الجوف یمن هدف گرفته و هفت نفر از سرکرده های تروریست را از پای درآوردند.

وی افزود: در این عملیات ویژه رزمندگان یمنی سرکرده‌های القاعده را هدف گرفته و سایر نقشه‌های نظامی و تروریستی در دیگر استان‌ها را شناسایی کردند.

این فرمانده یمنی گفت: در این عملیات ابواشعث رئیس سرویس اطلاعات القاعده در یمن به هلاکت رسید.

عبدالمنعم تاکید کرد: سرویس جاسوسی عربستان نقش بزرگی در حملات تروریستی در یمن دارد و القاعده از فرماندهی سعودی دستور می گیرد و تسلیحات این گروه نیز همان تسلیحات ائتلاف دشمن سعودی علیه ملت یمن است.

درگیری‌های شدید در متون الجوف

مزدوران دشمن سعودی به غرب مجتمع دولتی شهر المتون استان الجوف در شمال شرق یمن حمله کردند اما نیروهای ارتش و کمیته های مردمی پس از درگیری های شدید امنیت این مواضع را تامین کردند.

یک منبع محلی خبر داد: یگان‌های ارتش و کمیته های مردمی سه موضع سمت مزویه را در پی حمله مزدورن سعودی بازپس گرفتند و پنج نفر از آنها را به هلاکت رساندند.

نیروهای ارتش برای دومین روز متوالی حملات شدید مزدوران سعودی به غرب ساختمان دولتی در شهر المتون را دفع کردند.

نیروهای ارتش سه سایت راهبردی در مزویه را از تروریست ها باز پس گرفتند.

مزدوران سعودی خانه های منطقه آل ضویر را نیز هدف شلیک خمپاره قرار داده ضمن تخریب چند خانه چندین نفر را زخمی کردند.

با پیشروی ارتش و کمیته های مردمی در معیمره  ودیگر مناطق شهر المتون مزدوران سعودی با ناکامی در پیشروی به سمت غرب مجتمع دولتی با بیش از 40 گلوله خمپاره خانه های مردم در منطقه ال حمد بن محمد و ال ضویر را هدف گرفتند.

هواپیماهای سعودی همچنین منطقه الفازه شهر التحیتا در استان الحدیده را ساعتی پس از برگزاری جشنواره ای ضد سعودی با حضور مقامات محلی و بزرگان قبایل این منطقه و جمع کثیری از مردم  بمباران کردند.

به گفته مسئولین محلی در صورت وقوع بمباران در ساعات برگزاری جشنواره فاجعه هولناک دیگری در الحدیده رقم خورده بود.

طی روزها و هفته های اخیر هواپیماهای سعودی مناطق مختلف استان الحدیده را که بسیاری از ساکنان آن در سایه اوضاع انسانی وخیم این منطقه با گرسنگی و سوء تغذیه دست و پنجه نرم می کنند بمباران کرده است.

هلاکت 36 مزدور سعودی در نهم

ابراهیم السعدی، یک فرمانده ارتش یمن نیز خبر داد: نیروهای یمنی شهر نهم در شرق صنعا را پس از درگیری های شدید با تروریست ها تحت کنترل نسبی خود گرفتند.

وی افزود: نیروهای یمنی خودروهای زرهی و تانک های ائتلاف سعودی را هدف گرفته و ضمن به هلاکت رساندن سی و شش مزدور سعودی سلاح های پیشرفته آنها را به غنیمت گرفتند.

فرمانده یمنی تاکید کرد: نیروهای یمنی با ادامه حملات خود علیه تروریست‌ها نبرد نهم را طی روزهای آتی یکسره خواهند کرد.

السعدی ادامه داد: هواپیماهای سعودی همچنین پایگاه های نظامی ارتش یمن را هدف گرفته و پنج نیروی ارتش و کمیته های مردمی را به شهادت رساندند.

عربستان همچنان به روی غیرنظامیان نهم بمب می‌ریزد

همزمان با دفاع یگان‌های ارتش و کمیته های مردمی در برابر تلاش تروریست ها برای پیشروی در جبهه های نبرد در نهم در حمله هواپیمای ائتلاف دشمن سعودی به خودروی در نهم یک غیرنظامی شهید و سه نفر دیگر زخمی شدند

این در حالی است که درگیری های شدیدی بین نیروهای یمنی با مزدوران سعودی در مناطق جبل حریم، المدفون، ملح المسجح، الفرضة، المجاوحة والقتب جریان دارد که در آن 2 طرف اقدام به تبادل آتش توپخانه ای و خمپاره ای می کنند.

یگان های ارتش و کمیته های مردمی همچنین تلاش مزدوران سعودی برای پیشروی در این مناطق شهر نهم را ناکام گذاشتند.

در این درگیری ها شماری از مزدوران سعودی کشته و زخمی شده و یک خودروی مزدوران سعودی در المسجح منهدم شد.

مناطق مسوره و محلی نیز توسط هواپیماهای سعودی بمباران شد.