درخواست طالبان از ترامپ

گروه طالبان پس از پیروزی «ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از وی خواست، واشنگتن نیروهای نظامی خود را از افغانستان خارج کند.

طالبان تأکید کرد جنگ افغانستان بر اقتصاد آمریکا تأثیرات منفی داشته بنابراین بهتر است نیروهای آمریکایی از این کشور خارج شوند.

به گزارش داون، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان افغانستان در واکنش به پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت: پیشنهاد ما به واشنگتن این است که سیاستی را در پیش بگیرد که به آزادی سایر ملت‌ها احترام گذاشته شود.

وی افزود: آمریکا در افغانستان شکست خورده است بنابراین قبل از اینکه ادامه جنگ تأثیرات منفی بیشتری بر اقتصاد این کشور داشته باشد بهتر است سربازان آمریکایی از افغانستان خارج شوند.

رسانه‌های پاکستان در حالی پیام طالبان را منتشر کردند که «نواز شریف» نخست وزیر این کشور پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری را به وی تبریک گفته است.

«پرویز مشرف» رئیس‌جمهور اسبق پاکستان نیز اعلام کرد: نیروهای آمریکایی نباید از افغانستان خارج شوند زیرا خروج از این کشور تابع شرایط منطقه است.

«سرتاج عزیز» مشاور امور خارجی نخست وزیر پاکستان نیز در پیام خود به مناسبت پیروزی ترامپ گفت: امیدوارم رئیس‌جمهور آمریکا روابط بهتری بین واشنگتن و اسلام‌آباد برقرار کند.

ترامپ چهل و پنجمین رئیس‌جمهور منتخب آمریکا است که برای مدت 4 سال اداره این کشور را به عهده خواهد داشت.