فهرست اعضای تیم سیاستگذاری ترامپ منتشر شد

 پایگاه خبری سی ان بی سی فهرستی از اعضای تیم سیاستگذاری دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا را منتشر کرد. 

 

در این مطلب آمده است: برای بسیاری از جمهوری خواهان در واشینگتن، بخصوص کسانی که در دولت ترامپ دنبال شغل هستند، هنوز روشن نیست برای پیوستن با دولت جدید باید با چه کسی تماس بگیرند.

 

شبکه سی ان بی سی، به نمودار سازمانی تیم سیاستگذاری دونالد ترامپ که در آن از مقامات و داوطلبان برای اداره هر یک از حوزه ها نام برده شده است، دسترسی پیدا کرد. این نمودار با عنوان «تیم کنونی اقدام سازمانی» Current Agency Action Team، ران نیکول از شرکت «گروه مشاوره بوستون» را برای رسیدگی و تعیین مدیران نهادها و مراکز دولتی انتخاب کرده است.

 

طبق آنچه در زندگینامه ران نیکول در وبسایت «گروه مشاوره بوستون» آمده است، وی در زمینه تحولات بزرگ تجاری برای پنجاه شرکت برتر آمریکایی در رده بندی نشریه فورچون موسوم به «فورچون 50» Fortune 50 فعالیت کرده است. ران نیکول همچنین در زمینه توسعه راهبرد، تغییرات سازمانی، جذب مشتری، توصیه در زمینه ادغام و خرید شرکت ها و تدوین برنامه های اساسی برای کاهش هزینه ها، تخصص دارد. 

 

طبق نمودار سازمانی تیم ترامپ، ران نیکول بر شش حوزه مهم دفاعی، امنیت ملی، مسائل اقتصادی، مسائل داخلی، مدیریت/ بودجه و نهایتاً «تغییرات و نوآوری مراکز دولتی» نظارت خواهد داشت. البته برای (سیاستگذاری در) هر یک از این حوزه‌ها نیز مسئول جداگانه ای تعیین شده است که نقش ناظر بر سیاست های واشینگتن را بر عهده دارند. این اشخاص وظیفه دارند با همتایان فعلی خود در دولت اوباما در تماس باشند، تا از اوضاع کنونی هر یک از وزارتخانه ها و نهادهای دولتی مطلع شوند. فرضاً ریاست بخش دفاع را «کیث کیلاگ»  Keith Kellogg، نایب رئیس شرکت «کیوبیک» بر عهده دارد که قبلاً معاون عملیاتی رئیس ستاد ارتش بوده است. هدایت تیم (سیاستگذاری) اقتصادی دونالد ترامپ را «بیل والتون» بر عهده دارد که کارشناس اقتصادی است و در دولت رونالد ریگان (رئیس جمهور پیشین آمریکا) نیز جزو مقامات وزارت خزانه داری بود. البته تیم اقتصادی نیز به هفت زیرمجموعه مهم تقسیم می شود. بخش خزانه داری را «مالپس» Malpass و بخش بازرگانی را «رِی واشبِرن» Ray Washburne اداره خواهد کرد که روابط نزدیکی با کریس کریستی، فرماندار ایالت نیوجرسی دارد. نماینده تجاری آمریکا، بخشی که نظر به وعده ترامپ برای بازنگری کلی در رویکرد آمریکا به مذاکرات تجاری اهمیت زیادی دارد، بر عهده «دَن دی میکو»Dan DiMicco خواهد بود. مدیریت «نهادهای مالی مستقل» که احتمالاً «کمیسیون ارز و اوراق بهادار» و دیگر نهادهای مسئول نظارت در امور مالی را شامل می شود، بر عهده «پل اتکینز» Paul Atkins خواهد بود. 

 

دیگر حوزه های مهم شامل امنیت ملی می شود که مایک راجرز، نماینده سابق کنگره آمریکا هدایت آن را بر عهده دارد. اداره مسائل داخلی به «کِن بلک ول» Ken Blackwell مقام سابق ایالت اوهایو واگذار شده است. اداره بخش مدیریت و بودجه نیز به شکل مشترک بر عهده «اد میس» Ed Meese، دادستان کل پیشین آمریکا و همچنین «کی کولز جیمز»، مدیر سابق «دفتر مدیریت پرسنل» خواهد بود. در بخش «نوآوری و تغییرات نهادها» نیز «بِث کافمن» و «جاناتان بک»، مدیریت را بر عهده دارند.