به گزارش مهر، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به اتهام زنی آمریکا علیه ایران درباره ترور سفیر عربستان در واشنگتن نوشت : "عادل الجبیر" فردی خوشگذران است که در ضیافت مقامات کشورش با حضور افراد مشهور رسانه از جمله "کمپل براون" خبرنگار وقت کاخ سفید در شبکه خبری "ان بی سی" شرکت می کرد.

عادل الجبیر در سال ۲۰۰۷ که ۴۱ سال داشت، به عنوان سفیر عربستان در آمریکا منصوب شد، این در حالی است که سفیر پیشین عربستان سعودی در واشنگتن ۶۱ ساله بود.

به نوشته نیویورک تایمز، اگرچه اتهام زنی آمریکا علیه ایران باعثجلب توجه رسانه ها به عادل الجبیر شد، اما یکی از مشاوران رسانه ای سفارت عربستان در آمریکا از بی توجهی وی به درخواستهای مکرر برای انجام مصاحبه خبر می دهد.

عادل الجبیر زمان خود را در خارج از محل کار صرف وزنه برداری می کند؛ به نظر می رسد که وی تا حدودی همانند " بندر بن سلطان " سفیر اسبق عربستان در آمریکا و از حامیان راه اندازی جنگ علیه ایران است.

" مروان المعشر " سفیر سابق اردن در آمریکا نیز می گوید: عادل الجبیر در کاپیتال هیل چهره لیبرال سعودی در جهان غرب بود و برای کنگره آمریکا فردی بسیار مفید بود.

این روزنامه آمریکایی می نویسد: به گفته دیپلماتهای جهان عرب سفیر عربستان در آمریکا در ابتدا مزدور بندر بن سلطان در واشنگتن بود. " ملک عبدالله " پادشاه عربستان نیز در سال ۲۰۰۰ دستور داد تا جبیر به ریاض بازگردد و پس از آن راهی واشنگتن شود و در سفارت این کشور در آمریکا فعالیت کند.

با توجه به رابطه نزدیک عادل الجبیر با ملک عبدالله، برخی از دیپلماتهای سعودی و آمریکایی حمله به سفیر عربستان را همانند حمله به پادشاه می دانند.

خاطر نشان می شود دولت آمریکا که درپی اعتراضات گسترده مردمی در بیش از هزار شهر، اکنون در بدترین وضعیت خود قرار دارد، در تلاش برای گمراه کردن جهانیان از این تحرکات مردمی به جوسازی علیه ایران روی آورد و در اظهار نظری عجیب مدعی دست داشتن تهران در تلاش برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن شد.
اریک هولدر وزیر دادگستری آمریکا شب گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی که شبکههای الجزیره و العربیه در اقدامی هماهنگ به پخش مستقیم ادعاهای بی اساس وی علیه ایران پرداختند، مدعی شد واشنگتن تدابیری را برای بازخواست ایران به سبب برنامه ریزی برای ترور سفیر عربستان اتخاذ خواهد کرد.