آینده گردشگری آمریکا پس از پیروزی ترامپ

 پس از پیروزی دور از انتظار «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نگرانی‌هایی درباره آینده صنعت گردشگری این کشور پُرگردشگر مطرح شده است.

انتخاب این تاجر آمریکایی که حالا یک سیاستمدار شده به عنوان رئیس جمهوری آمریکا با واکنش‌های متفاوتی در سراسر جهان رو به رو شده و برخی حزب‌های محافظه‌کار از این انتخاب حمایت کرده‌اند، در حالیکه دیگر حزب‌های سیاسی کشورهای خارجی او را فردی اشتباه برای سیاست و اقتصاد آمریکا می‌دانند. به عنوان نمونه «فرانسوا اولاند»، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرده انتخاب «ترامپ» دوره‌ای از عدم اطمینان و بلاتکلیفی را آغاز کرده است.

بر اساس اعلام نشریه تلگراف، ۳۴ درصد از بریتانیایی‌ها در طول دوران ریاست جمهوری «ترامپ» در آمریکا علاقه‌ای به سفر به آمریکا ندارند. همچنین در یک نظرسنجی جداگانه که توسط وب‌سایت رزرو اینترنتی «Travelzoo» انجام شده است، ۲۰ درصد از بریتانیایی‌ها اعلام کردند قطعا آمریکا را در دوران «ترامپ» به عنوان یک مقصد گردشگری در نظر نخواهند گرفت.

مدیر وب‌سایت «Travelzoo» در گفتگو با تلگراف اعلام کرده است پس تائید پیروزی «ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری، سالی بی‌ثبات را برای گردشگری آمریکا پیش‌بینی می‌کنیم و بیش از یک میلیون گردشگر بریتانیایی در انتخاب آمریکا به عنوان مقصد گردشگری تجدیدنظر می‌کنند.

در سال ۲۰۱۴ میلادی، ۷۷ میلیون گردشگر خارجی از آمریکا دیدن کردند که بیشترین سهم با ۲۳ میلیون گردشگر از آنِ کانادا بود. مکزیکی‌ها نیز ۱۷ میلیون نفر از گردشگران ورودی از آمریکا را به خود اختصاص دادند، اما با توجه به تهدید «ترامپ» مبنی بر اخراج مکزیکی‌ها از این کشور و کشیدن یک دیوار در مرز بین این دو کشور، بسیار بعید است امسال چنین شماری از گردشگران مکزیکی وارد خاک آمریکا شوند.

بریتانیایی‌ها، ژاپنی‌ها و برزیلی‌ها از دیگر منابع اصلی تامین گردشگر خارجی ایالات متحده محسوب می‌شوند.

در سال ۲۰۱۵ گردشگران خارجی در مجموع ۲۱۶.۸ میلیارد دلار در آمریکا خرج کردند. همچنین اشتغال چهار درصد از مردم آمریکا به طور مستقیم وابسته به صنعت گردشگری است.