پیام توئیتری ترامپ برای آرام کردن معترضان

 با آنکه قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، این دانلد ترامپ و طرفدارانش بودند که به خشونت‌خواهی، رفتارهای غیر دموکراتیک و دون شأن بودن رفتارهایشان متهم می‌شدند اما پس از اعلام نتیجه شگفت‌انگیز انتخابات، اتفاق دیگری رخ داد.

همه چیز انگار بر عکس شده است...

خیابان‌های آمریکا از روز چهارشنبه گذشته و در ساعات و روزهای پس از اعلام پیروزی ترامپ در انتخابات؛ تبدیل به صحنه تظاهرات، خشونت و درگیری طرفداران هیلاری کلینتون با پلیس آمریکا شده‌اند.

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی و جهانی، هزاران نفر از طرفداران هیلاری کلینتون در ایالت‌های آمریکا و در شهرهای سیاتل، شیکاگو، نیویورک، واشنگتن، بوستون، فیلادلفیا، آستین، پورتلند و... در اعتراض به نتیجه انتخابات آمریکا به خیابان‌ها آمده‌اند.

معترضان که با پلیس آمریکا نیز درگیر شده‌اند پلاکاردهایی در اعلام مخالفت خود با دانلد ترامپ بر سر دست گرفته‌اند.

معترضین که بر اساس تصاویر دریافتی، تعداد آنها هم کم نیست در شهر منهتن آمریکا و در مقابل «برج ترامپ» نیز دست به تظاهرات زده‌اند و عروسک‌هایی را با ظاهر ترامپ به دار آویختند.

 

*توئیت ترامپ درباره تظاهرکنندگان

در همین حال، وبسایت روزنامه آمریکایی «یو.اس.ای.تودی» روز جمعه گذشته در گزارشی با عنوان «هزاران نفر در آمریکا به ترامپ اعتراض دارند» به توییتی اشاره کرد که دانلد ترامپ روز پنجشنبه و درباره تظاهرکنندگان منتشر کرده است.

رئیس‌جمهور جدید آمریکا در این پیام توییت نوشته است:

«ما فقط یک انتخابات ریاست‌جمهوری باز و موفق داشتیم. اما الآن معترضان حرفه‌ای با تحریک رسانه‌ها در حال تظاهرات هستند. این بسیار ناعادلانه است!»

یو.اس.ای.تودی همچنین گزارش داده است که عمده معترضان ترامپ از قشر جوانان و دانشگاهیان هستند. یکی از معترضان نیز گفته است:

«نیویورک مثل بلندگویی برای جهان است و اعتراضات ما در اینجا می‌تواند الهام بخش سایرین باشند که آنها هم تظاهرات خود را آغاز کنند.»

 

*اتفاقات خاص در اعتراضات پساانتخاباتی آمریکا!/از درخواست کشتن ترامپ تا احمقانه بودن چیزی به نام «کالج الکترال»

اگرچه کاخ سفید و هیئت حاکمه آمریکا تلاش دارد اعتراضات گسترده این کشور در مخالفت با نتیجه انتخابات را مسالمت‌آمیز جلوه دهد اما حقیقت فراتر از توان لاپوشانی کاخ سفید است.

معترضان ترامپ در برخی شهرهای آمریکا پرچم این کشور را به آتش کشیده‌اند.

برخی خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها نیز از درگیری شدید معترضین و پلیس آمریکا و بازداشت صدها نفر توسط نیروهای ویژه این کشور خبر داده‌اند.

تظاهرکنندگان آمریکایی همچنین شعارهایی را سر می‌دهند که معنی آن مخالفت صریح آنها با دانلد ترامپ است.

برخی معترضان نیز خواستار کشتن ترامپ شده‌اند. و حتی این شعار را در برخی پلاکاردهای خود نیز نوشته‌اند.

«مایکل مور»، فیلمساز مشهور و منتقد آمریکایی نیز طی اظهار نظری که یو.اس.ای.تودی آنرا منتشر کرده گفته است: «اگر او (ترامپ) الان رئیس جمهور شده فقط به دلیل یک ایده قرن هجدهمی احمقانه است که "کالج الکترال" نام دارد»!

 

*تظاهرات 3 هزار نفر از مردم دنوِر/شلیک گلوله پلاستیکی به معترضان

خبرگزاری رویترز هم از فراگیر بودن گسترده اعتراضات مخالفان ترامپ در آمریکا خبر داده است.

طبق گزارشی که این خبرگزاری روز جمعه گذشته در خروجی وبسایت خود قرار داد، پلیس آمریکا بر اساس گزارش‌های رسمی خود در مواردی اقدام به شلیک گلوله‌های پلاستیکی علیه معترضان کرده است.

همچنین سطح تظاهرات در مینیاپولیس، دنوِر و بالتیمور هم گسترده بوده است.

گزارش‌های رسمی حکایت از آن دارد که تنها در دنوِر بیش از 3 هزار نفر دست به تظاهرات زده‌اند.

شبکه خبری راشاتودی نیز روز جمعه خبر داد که در پورتلند آمریکا تعداد معترضین تا 4 هزار نفر تخمین زده می‌شود.

پلیس پورتلند نیز گزارش کرده است که در اعتراضات مردم، تاکنون حدود 19 خودرو و تعدادی مغازه تخریب شده‌اند.

 

***

در ادامه تصاویری از اعتراضات طرفداران هیلاری کلینتون در اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را مشاهده می‌کنید.

منابع تصاویر: رویترز_ یو.اس.ای.تودی_راشا تودی_الجزیره