تأثیر پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا بر بهای طلا

 بر خلاف آنچه کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند پس از پیروزی شوکه کننده «دونالد ترامپ،» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، بهای طلا به شدت کاهش یافت. «استنلی دراکن‌میلر،» سرمایه‌دار بزرگ آمریکایی تمام اندوخته طلای خود را در شب برگزاری انتخابات فروخت و باور داشت هزینه‌های هنگفت زیرساختی و کاهش مالیات، سهام را در جهت مثبتی پیش خواهد برد. 

 

همانطور که تاکنون مشخص شده «دونالد ترامپ» چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا است و همین موضوع به سقوط بهای طلا منجر شده است. پس از این چه اتفاقی برای طلا می‌افتد؟

 

سرمایه‌گذاران در شب انتخابات می‌توانستند به جای تماشای سی‌ان‌ان و انتظار برای اعلام نتایج، از روی تغییرات بهای طلا نام رئیس‌جمهور بعدی آمریکا را حدس بزنند. در واقع ما شاهد یک تغییر دیوانه وار 12 ساعته در بهای طلا بودیم. ابتدا بهای طلا بیش از 60 دلار افزایش یافت و به بالاتر از 1340 دلار رسید و پس از آن کاهش شدید آن آغاز شد.

 

این موضوع سرمایه‌گذارانی را که انتظار داشتند پیروزی ترامپ طلا را به سمت 1400 دلار ببرد، نا امید کرد. تاجران در ابتدا از پیروزی ترامپ شوکه شدند و به دلیل واکنش احساسی به این موضوع طلا خریدند و سهام و دلار آمریکا را فروختند.

 

سیکینگ‌آلفا: چرا با پیروزی دونالد ترامپ بهای طلا کاهش یافت؟