«بوریس جانسون» در جلسه فوق‌العاده اتحادیه اروپا در مورد ترامپ شرکت نمی‌کند

 وزارت خارجه انگلستان روز شنبه اعلام کرد که این کشور در نشست فوق‌العاده‌ وزرای خارجه اتحادیه اروپا که قرار است روز یکشنبه برای بحث در مورد نتیجه انتخابات آمریکا برگزار شود، شرکت نمی‌کند.

روزنامه «وال‌استریت ژورنال» امروز گزارش داد که «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وزیران خارجه کشورهای عضو را دعوت کرده تا در ضیافت شام کاری حضور یافته و تبعات پیروزی «دونالد ترامپ» بر روابط با روسیه و سرنوشت توافق هسته‌ای با ایران را بررسی کنند.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، یک سخنگوی وزارت خارجه انگلستان گفته است که در آمریکا «اقدامی دموکراتیک» صورت گرفته و نیازی به جلسه فوق‌العاده در مورد آن وجود ندارد.

دو روز قبل هم «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلستان نگرانی مقامات اروپایی در مورد تبعات روی کار آمدن ترامپ را بی‌دلیل خوانده بود.

سخنگوی وزارت خارجه انگلستان گفته است: «وزیر خارجه در نشست روز یکشنبه شرکت نمی‌کند. یک نشست عادی شورا قرار است که روز دوشنبه برگزار شود. همانجا می‌توان در مورد موضوعات مختلفی بحث کرد.»

ایندیپندنت در مورد این موضع انگلیس نوشته است: «این اقدام نشانگر فاصله رو به افزایش میان لندن و قاره اروپا در مورد نحوه پاسخگویی به نتیجه انتخابات ایالات متحده است. یک سیاستمدار آلمانی هم به "تراز می" (نخست‌وزیر بریتانیا) هشدار داد که اگر او تصور کند دولت جمهوری‌خواه جدید ایالات متحده توافق تجارت آزاد مناسبی با انگلستان منعقد می‌کند، در "توهم" است.»