انتقاد کوربین از «ترزا می» درباره مساله مهاجران

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس با انتقاد از ترزا می رهبر حزب محافظه‌کار و نخست وزیر انگلیس گفت خانم می شیوه مشابه ترامپ را در مساله مهاجران دنبال می‌کند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، کوربین در یک سخنرانی گفت ترامپ در آمریکا و خانم می در انگلیس بدون تلاش برای از بین بردن مشکلات کشورهایشان و ارائه راه‌حلی واقعی، قربانیان خارجی را سرزنش می‌کنند.

رهبر حزب کارگر انگلیس همچنین از تبریک گرم نخست وزیر انگلیس برای پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا انتقاد کرد

کوربین به شدت از ایده ترامپ برای ایجاد دیوار در مرز مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران و از سیاست وی برای جلوگیری از وجود مسلمانان در آمریکا انتقاد کرد.

کوربین گفت حزب محافظه‌کار بریتانیا هم با این شیوه عمل می‌کند. ابتدا بودجه‌ای برای حزب یوکیپ (استقلال بریتانیا از اتحادیه اروپا) در نظر گرفت و سپس آتش ترس از مهاجران را شعله‌ور کرد و این ایده را جا انداختند که مهاجرت مشکلی واقعی است.

کوربین در ادامه گفت ««هیچ تعجبی ندارد که وی [خانم نخست وزیر] حتی با ملایمت تبریک خود را به ترامپ ابلاغ نکرد. وی راهبرد مشابهی دارد.»

جرمی کوربین در ادامه با انتقاد از شعارهای ترامپ و می گفت معلوم نیست این دو فرد بدون ارائه راه حل چگونه شعار می‌دهند که کشور را به جای بزرگی تبدیل خواهد کرد.

رهبر حزب کارگر گفت مطمئنا یک چیز وجود دارد و آن این است که نه ترامپِ میلیاردر و نه محافظه‌کارانِ تحت حمایت میلیاردرها هیچ علاقه‌ای ندارند به مردم اختیار و دسترسی به دنیای آزاد بدهند.