اولین نشست اوباما و کلینتون پس از شکست در انتخابات

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و هیلاری کلینتون نامزد شکست‌خورده دموکرات‌ها در تلاش برای بهبود شرایط حزب دموکرات پس از شکست انتخاباتی اخیر، امروز (دوشنبه) با برخی از مقامات حزب دموکرات دیدار می‌کنند.

 

بر همین اساس، اوباما بعد از ظهر امروز به وقت محلی پذیرای اعضای کمیته ملی حزب دموکرات خواهد بود. با توجه به اینکه حزب دموکرات پس از ناکامی در انتخابات ریاست جمهوری دچار اختلافات درونی زیادی شده است، به نظر می‌رسد یکی از موضوعات مهم مورد بحث در این نشست،‌ بررسی نقشه راه حزب دموکرات برای انتخابات بعدی و مسیری است که این حزب پس از خروج اوباما از کاخ سفید باید طی کند. 

 

طبق گزارش‌های دریافتی، کلینتون نیز امروز در نشستی جداگانه با نانسی پلوسی – رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا – و تعدادی از اعضای دموکرات این مجلس دیدار خواهد کرد. 

 

اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه برای تعیین رهبر جدید خود در مجلس رای‌گیری می‌کنند. بعید به نظر می‌رسد نانسی پلوسی در حفظ جایگاه کنونی خود به عنوان رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا به چالش خاصی مواجه شود،‌ اما شاید نتواند در جلب حمایت نمایندگان جدیدی که پس از شکست اخیر حزب دموکرات در انتخابات خواستار تغییر راهبردها و سیاست‌های کلان این حزب هستند، موفق عمل کند.