انتقاد دمشق به بی تفاوتی سازمان ملل در برابر جنایت تروریست ها در حلب

وزارت خارجه سوریه روز سه شنبه (امروز) با ارسال نامه‌‌هایی به شورای امنیت و سازمان ملل از سکوت این دو سازمان بین‌المللی در برابر جنایت تروریست‌ها در حلب انتقاد کرد.

خبرگزاری رسمی «سانا» سوریه گزارش داد، وزارت خارجه سوریه در پی استفاده تروریست‌ها در شهر حلب از سلاح‌های شیمیایی و سمی علیه نیروهای ارتش سوریه دو نامه جداگانه به شورای امنیت و سازمام ملل فرستاده است.

در این نامه‌ها آمده است: «بر دولت جمهوری عربی سوریه محرز شده است که سازمان ملل و سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی هیچ گونه توجهی به استفاده تروریست‌ها از سلاح‌هایی شیمیایی علیه مردم سوریه ندارند و این دو ارگان بین‌المللی هنگامی که دولت سوریه بر اساس اتهامی‌های واهی متهم به استفاده از سلاح‌های شیمیایی می‌شود، دنیا را زیر و رو می‌کند».

وزارت خارجه سوریه در این نامه‌ها از شورای امنیت و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی خواسته بار دیگر کارشناسان خود را برای بررسی جزئیات حملات شیمیایی تروریستها و و تحقیق در این مورد به سوریه بفرستند.

تروریست‌ها روز یک شنبه این هفته در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی شهر حلب علیه نیروهای ارتش سوریه از سلاح‌های ممنوعه استفاده کردند که بر اثر آن 30 سرباز سوری دچار خفگی و زخمی شدند.

وزارت دفاع روسیه روز جمعه هفته گذشته از سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی خواسته بود کارشناسانی برای بررسی حقیقت استفاده از این سلاح‌ها در یکی از محله‌های شهر حلب بفرستد.