نقش شاهزاده قطری در فساد مالی نواز شریف

 «شیخ بن حمد بن جاسم الثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه سابق قطر در فساد مالی با نواز شریف نخست وزیر پاکستان همکاری کرده است.

بعد از بررسی پرونده فساد مالی خاندان شریف در دادگاه پاکستان معلوم شد که الثانی شاهزاده قطر شریک تجاری نواز شریف است.

به گزارش اردو تایمز،اسناد فساد مالی حمد بن جاسم الثانی نیز توسط پاناما لیکس افشا شده و با توجه به این موضوع پرونده بررسی فساد مالی خاندان شریف پیچیده تر شده است.

فوازالعطیه سخنگوی سابق دولت قطر به علت خریداری زمین در دوحه همچنین سرمایه‌گذاری مشترک با نواز شریف در لندن علیه شیخ بن جاسم حمد الثانی تشکیل پرونده داده است.

الثانی از سال 2007 الی 2013 به عنوان نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر قدرت زیادی در این کشور داشت.

شیخ بن حمد بن جاسم الثانی درنامه کتبی به دادگاه پاکستان نوشت: پدرش و پدر نواز شریف مدت طولانی شریک تجاری یکدیگر بودند و برادر بزرگش مسئول سرمایه‌گذاری مشترک با خاندان شریف می‌باشد.

در این نامه آمده است: 4 خانه در هاوس پارک یکی از بهترین مناطق لندن خریداری کرده که این خانه‌ها به خانواده شریف اجاره داده می‌شد و 2 شرکت تجاری در انگلیس دارد.

از سال 2006 الثانی و «حسین نواز» فرزند نواز شریف زمین‌های زیادی را در لندن خریداری کرده‌اند که در حال حاضر گفته می‌شود این سرمایه‌گذاری با پول مردم پاکستان انجام شده است.

انور ظهیر جمالی رئیس دیوان عالی پاکستان اعلام کرد: موضوع شراکت شاهزاده قطری با خاندان شریف باید با دقت بررسی شود و این موضوع در جلسه بعدی دادگاه مشخص خواهد شد.