زمان آزادی تلعفر از زبان فرماندهان عراقی

 «یوسف الکلابی»، سخنگوی امنیتی بسیج مردمی عراق از اجرای طرح راهبردی متفاوت با طرح‌های پیشین برای مرحله سوم عملیات آزادسازی موصل خبر داد.

وی تاکید کرد: این طرح راهبردی جدید با ملاحظه کثرت جمعیت غیرنظامیانی وضع شده که داعش آنها را در داخل تلعفر سپر انسانی خود کرده است.

این فرمانده بسیج مردمی عراق با اشاره به ادامه پیشروی همه گروه های بسیج مردمی به سمت روستاهای اطراف تلعفر افزود: داعش برای ممانعت از حمله نیروهایمان به تلعفر حملات انتحاری با خودروهای بمب گذاری شده خود را شدت بخشیده است.

الکلابی از تدارک نقشه ای برای محاصره فرودگاه تلعفر و ورود به این شهر گفت: امیدواریم که پس از مراسم اربعین حسینی تلعفر آزاد شود.

وی درباره اقدام داعش در انتقال خانواده‌های موصلی به تلعفر برای بکارگیری آنها به عنوان سپر انسانی گفت: این برای اولین بار نیست که نیروهای ما با چنین نبردهایی روبرو هستند.

سخنگوی بسیج مردمی عراق گفت: ما به قدر امکان تلاش می‌کنیم غیرنظامیان را از آتش نیروهایمان دور نگاه داشته و گذرگاه‌های امنی برای خروج آنها فراهم کرده‌ایم و از خانواده‌های تلعفر می خواهیم که به مقرها و تجمع های داعش نزدیک نشوند.

فرمانده بسیج مردمی عراق در چهاردهم اکتبر آغاز مرحله سوم عملیات غرب موصل برای آزادسازی مابقی روستاها به سمت فرودگاه تلعفر را اعلام کرد و فردوگاه تلعفر هدف مهم و راهبردی و خاستگاه عملیات به سمت مرکز تلعفر خواهد بود.

با آزادی روستاهای غرب موصل صدها خانواده از چنگ تروریست ها نجات یافته و به مناطق امن منتقل شدند.

 داعش تاکنون جمعیت غیرنظامیان زیادی را برای بهره برداری در جنگ به مراکز نظامی و مقرهای خود در تلعفر انتقال داده است.

درحال حاضر، در تلعفر صدها جنگجوی داعش حضور دارند که اکثر آنان اتباع خارجی و بعضی نیروهای بومی هستند.

«محمد البصری»، یکی از فرماندهان بسیج مردمی نیز پیشروی بزرگ نیروهای بسیج مردمی در محور عملیات ویژه آنها را بیش تر از حد انتظار توصیف کرد و گفت: نیرنگ آنهایی را که به شرکت بسیج مردمی در این عملیات اعتراض داشتند به خودشان بازگشت.

وی با اشاره به تلفات سنگین جان و مالی داعش در محور غربی عملیات موصل گفت: بسیاری از تونل هایی که داعش برای جابجایی و کمک رسانی از آن استفاده می کرد به تصرف نیروهای بسیج مردمی در آمده است.