ترامپ از سازمان ملل شروع کرد

سخنگوی سازمان ملل، روز چهارشنبه اعلام کرد که «بان کی‌مون» دبیرکل این سازمان و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا درخصوص برگزاری دیداری دوجانبه توافق کرده‌اند.

بان کی‌مون، پنجشنبه گذشته در اظهاراتی ابراز امیدواری کرده بود که تا قبل از ترک سمتش در سازمان ملل در ماه دسامبر، بتواند با ترامپ دیدار کند.

طبق بیانیه سازمان ملل، ترامپ و بان کی‌مون، جمعه هفته گذشته نیز طی گفت‌وگویی تلفنی، توافق کردند به تماس‌های دوجانبه ادامه دهند.

ترامپر به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا، خواستار روابط نزدیک‌تر با روسیه، خروج از توافقنامه تغییرات آب و هوایی، متزلزل کردن ائتلاف های امنیتی و زیرسوال بردن تامین مالی سازمان از سوی آمریکا شده است.

انتخاب ترامپ دیپلمات‌های سازمان ملل را سراسیمه کرده و علامت سوالی در برابر سرنوشت توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس قرار داده است.

در همین راستا، بان کی‌مون در حاشیه نشست بررسی تغییرات اقلیمی در شهر مراکش ابراز امیدواری کرده است که دونالد ترامپ در مقام رهبری سیاسی مواضعش را تغییر دهد.

وی گفت: «برخی تغییرات غیرعادی در صحنه سیاسی جهان، در اروپا و حالا در آمریکا و برخی در آسیا، ‌شاهدیم. تغییراتی که پایه آن ملی گرایی و پوپولیسم است.»