فرار اسرائیلی ها از خدمت

یک افسر بلندپایه صهیونیست گفت که ارتش اسرائیل قصد دارد از کمیته خارجه و امنیت این رژیم بخواهد خدمت نظامی زنان را چهار ماه دیگر تمدید کند.

ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد برای بررسی امکان تمدید خدمت نظامی زنان برای چهار ماه دیگر به کمیسیون خارجه و امنیت این رژیم مراجعه کند، زیرا تعداد مردانی که خدمت نظامی انجام نمی‌دهند، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، به‌گونه‌ای که 28.1 درصد از مردانی که باید به خدمت بروند، از رفتن به خدمت سر باز می‌زنند.

روزنامه صهیونیستی اسرائیل الیوم نوشت: داده‌هایی که بخش منابع انسانی ارتش اسرائیل ارائه کرده نشان می‌دهد که در سال 2016 میلادی شمار مردانی که به سن خدمت نظامی رسیده‌اند، اما به خدمت نرفته‌اند، افزایش یافته و رکورد جدیدی به ثبت رسانده است.

بر اساس آماری که  این  روزنامه منتشر کرده است، 14.7 درصد از جوانان صهیونیست از طریق انجام پژوهش با موضوع تورات از خدمت نظامی معاف می‌شوند و این امر نشان می‌دهد که ارتش رژیم صهیونیستی نتوانسته‌ اهدافی که تل‌آویو در راستای جذب سربازان متدین مشخص کرده را محقق کند.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی معتقد است که این مشکل در سال آینده، بسیار بیشتر خواهد شد.

به نوشته اسرائیل الیوم، ارتش اسرائیل صرفا از موضوع جذب سربازان متدین نگران نیست. با وجود صدور بخشنامه کاهش خدمت مردان به 14 ماه در سال 2013 میلادی و اجرایی شدن آن در سال 2015 میلادی، اما ارتش اسرائیل آماده مرخص کردن مردان در مارس 2018 نیست، زیرا در صورت وقوع چنین امری دچار کمبود نیرو می‌شود.

یک افسر بلندپایه صهیونیست گفت که ارتش اسرائیل قصد دارد از کمیته خارجه و امنیت این رژیم بخواهد خدمت نظامی زنان را چهار ماه دیگر تمدید کند.