نگرانی آمریکایی‌ها از بمباران پیامکی غیرقابل توقف ترامپ

این خدمات به محض آنکه دونالد ترامپ سوگند ریاست جمهوری را بر زبان جاری کند در اختیار وی قرار می گیرند و پس از آن تمامی کاربران گوشی های هوشمند در خاک آمریکا پیام های ارسالی وی را دریافت و مشاهده خواهند کرد.

ارائه این خدمات به ترامپ مبتنی بر تصویب قانونی در کنگره آمریکا موسوم به Wireless Emergency Alerts در سال 2006 است. بر این اساس رییس جمهور حق دارد پیام های هشداردهنده خود را برای همه یا بخشی از مردم امریکا ارسال کند و شرکت های مخابراتی حق بلوکه کردن پیام های مذکور را ندارند.

با توجه به اینکه ترامپ در زمان پیکارهای تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری از توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی برای ارسال پیام های تند و نامتعارف و حملات تند به رقبا استفاده می کرد، این نگرانی وجود دارد که از این ابزار هم به شیوه ای مشابه بهره بگیرد.

از سوی دیگر ترامپ بارها تصریح کرده بود که رسانه‌های سنتی و شبکه های تلویزیونی این کشور رفتار ناعادلانه ای با وی دارند و به همین علت انتظار می رود وی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود از روش هایی مانند ارسال پیامک و حضور جدی در شبکه‌های اجتماعی به طور گسترده بهره بگیرد.

البته پیام‌های قابل ارسال بر طبق این قانون حداکثر می توانند 90 کاراکتر داشته باشند و لذا محدودیت این روش حتی بیشتر از استفاده از توییتر است که امکان ارسال پیام های 140 کاراکتری را به افراد می دهد.