مفتی مصری: عملیات استشهادی علیه صهیونیست‌ها حرام است

 فتوای جدید یوسف قرضاوی و عقب نشینی این مفتی تندرو مصری تبار قطر از فتوای خود در مجاز دانستن عملیات استشهادی درفلسطین، در محافل صهیونیستی بازتاب یافت.

 

بر این اساس، ارزیابی این مساله دشوار نیست که مسئولان سیاسی و اطلاعاتی در تل آویو، این تغییر موضع قرضاوی را نشانه ای از تغییر اولویت ها دانستند واعلام کردند که این وضعیت همچنین نشان دهنده درست بودن این برداشت بنیامین نتانیاهو است که فاصله میان "اسرائیل" و قدرت های منطقه ای و درصدر آن عربستان بر اصل منافع مشترک رو به کاهش است و آثار و نشانه های آن درسطح دیدارهای مخفیانه وعلنی در "اسرائیل" و خارج از آن و نیز مواضع مبتنی بر خصومت با محور مقاومت به خوبی آشکار است.

 

شبکه دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی، عقب نشینی قرضاوی از فتوای عملیات استشهادی ضد اسرائیلی ها را نشانه ای قوی از تغییر مسیر حرکت باد در منطقه دانست.

 

این شبکه به توجیه قرضاوی برای تحریم عملیات استشهادی ضد "اسرائیلی ها" اشاره کرد که گفته بود: "ضرورتی که اجازه اجرای این عملیات در زمان انتفاضه الاقصی را می داد"، از بین رفته است.

 

"تسیوی یحزقیلی"، تحلیلگر مسائل عربی در شبکه دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی، درتوضیح سوال مجری این شبکه مبنی براین که فلسطینیها به چه توانایی های جدیدی دست یافته اند که می تواند جایگزینی برای این نوع عملیات ضد اسرائیلی باشد، گفت: "این تغییر فتوا، به وضعیت فلسطینی ها ربطی ندارد، بلکه نتیجه تضعیف موقعیت آن ها درنزد کشورهای حوزه خلیج فارس و تغییراتی است که دراین کشورها به وجود آمده است".

 

شبکه دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی درگزارش خود افزود این تغییر فقط محدود به قرضاوی نیست، بلکه شامل حال فتواهای سعودی نیز می شود، بنابراین، تغییراتی که درحال روی دادن است، تغییرات سیاسی است و دین به این تغییر مشروعیت می بخشد و به همین دلیل، این مساله خوشایند حکام است.

 

این شبکه درادامه خاطرنشان کرد عربستان و شیخ قرضاوی به اهمیت جدا کردن قضیه فلسطین از روابط با "اسرائیل" پی برده اند.

 

این شبکه همه این تغییر و تحولات را به موضع عربستان سعودی و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس ربط داد.