انتقاد جدی پوتین از نشریه شارلی ابدو

ولادیمیر پوتین -- رییس جمهور روسیه -- گفت: فاصله اندکی میان استهزاء و آزادی بیان وجود دارد.

 

پوتین افزود: عده ای آمدند و به کارکنان نشریه شارلی ابدو حمله کردند. سوالی که در اینجا پیش می آید این است که آیا این کاریکاتوریست ها لازم بود که  مسلمانان را  برنجانند؟ از نظر معتقدان به دین اسلام تصویری که منتشر شد  به منزله اهانت بود. این موضوعی متفاوت است. هنرمندان این نشریه نباید به هر فردی اهانت کنند اما آنها این کار را انجام دادند.

 

وی درباره محکوم شدن یک کارگردان به نام اولگ سنتسف  به بیست سال زندان گفت: این موضوع به عقاید وی درباره آنچه در کریمه روی داد، مربوط نمی شود. این موضوع به طرح های وی و اقدامات غیرقانونی وی مربوط می شود. اقدامات وی می توانست بر روی مردم ما تاثیرگذار باشد.   

 

پوتین افزود: من به عنوان یک روس و یک مسیحی نمی توانم در این مواقع بدون رای دادگاه اقدامی انجام دهم. رای دادگاه صادر شد. معیارها و قوانینی وجود دارند که باید به کار برده شوند اما ما برای استفاده از آنها به شرایطی خاص نیازمندیم. من بار دیگر اعلام می کنم که هیچ فردی به خاطرنظرات و مواضعش محاکمه نمی شود. سنتسف، به خاطر برنامه ها و اقداماتی که از نظر قانون به عنوان اقداماتی تروریستی شناخته می شوند  و می توانند تبعات ناخوشایندی برای مردم ما به همراه داشته باشند، محاکمه شد.