یک روزنامه‌نگار بخاطر انتقاد از ترامپ ممنوع‌الفعالیت شد

 عربستان "جمال خاشوگی"، یک روزنامه نگار سعودی را بخاطر انتقاد از "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا از نوشتن مطلب در روزنامه ها و حضور در تلویزیون و کنفرانسها منع کرد.

 

خاشوگی 10 نوامبر سال جاری میلادی (20 آبان 95) در یک اندیشکده در واشینگتن از سیاست های ترامپ در خاورمیانه انتقاد کرد. بر اساس گزارش "بریکینگ انرژی"، وی همچنین در سخنرانی خود در "مؤسسه واشینگتن"، موضع ترامپ در خاورمیانه را متناقض خواند.

 

خاشوگی گفت: "در حالی که ترامپ موضعی ضد ایرانی دارد، اعلام کرده است که از "بشار اسد"، رئیس جمهور سوریه حمایت می کند. بنابراین، انتظار اینکه ترامپ به عنوان رئیس جمهور در مقایسه با ترامپ به عنوان نامزد انتخابات رویکردی متفاوت در پیش بگیرد، یک امید واهی است."

 

این روزنامه نگار همچنین با انتشار مقاله ای در "واشینگتن پست" به تغییرات احتمالی در خاورمیانه با روی کار آمدن دونالد ترامپ پرداخته بود. وی در این مقاله در خصوص حمایت ترامپ از روسیه نوشت: "آیا زمانی که مشاوران ترامپ نقشه خاورمیانه را به او نشان دهند، متوجه می شود که نباید از "ولادیمیر پوتین" حمایت کرد؟"

 

گزارشها حاکی از آن است که حتی مقاله ای که خاشوگی حدود 5 سال است شنبه هر هفته در روزنامه الحیات منتشر می کند، در هفته ای که گذشت منتشر نشد.