هدف ترامپ از طرح تقلب در انتخابات

 روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی به چرایی دروغگویی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا در طرح موضوع تقلب رای دهندگان در این کشور پرداخته است.

درحالیکه ترامپ این دروغ را راه انداخت و گفت که میلیون ها رای  غیرقانونی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا شمارش شده است، نیویورک تایمز نوشت که دشمنی و مبارزه طولانی مدت جمهوریخواهان با حق رای مردم آمریکا در حال حاضر با این اظهارات تحریک آمیز ترامپ، وارد مرحله عمومی و همگانی شده است.

با این وجود، کمترین مدرکی که تائیدی بر ادعای ترامپ باشد وجود ندارد و حتی وکلای رئیس جمهور منتخب آمریکا نیز به این موضوع اذعان و با بازشماری آراء در ایالت میشیگان نیز مخالفت کرده اند.

با وجود اینکه تمامی مدارک موجود نشان می دهد که انتخابات عمومی سال 2016 در آمریکا آلوده به تقلب و یا اشتباه نشده است، جمهوریخواهان یکی پس از دیگری در حال پخش این دروغ هستند تا بتوانند مسیر را برای محدود کردن حق رای مردم آمریکا در سراسر این کشور هموار کنند.

جمهوریخواهان تلاش خود برای سرکوب حق رای مردم آمریکا را آغاز کرده اند به این ترتیب که ابتدا شایعه تائید نشده تقلب در انتخابات را مطرح و بعد درخواست اضطراری تشدید قوانین ثبت نام رای دهندگان آمریکایی را ارائه می کنند و درصدد تشدید امنیت رای بر می آیند و همه اینها نهایتا تبدیل به قوانینی می شود که ده ها و صدها هزار نفر از رای دهندگان واجد شرایط در آمریکا را از حق رای محروم می کنند.

این روند در حال حاضر در ایالت های ویسکانسین و کارولینای شمالی، اوهایو و تگزاس اتفاق افتاده است. قانونگذاران جمهوریخواه در این ایالات لوایحی را مطرح کرده اند که بر ضرورت وجود کارت هویت و تائیدیه شهروندی رای دهندگان در آمریکا به منظور داشتن حق رای در روز انتخابات تاکید دارند.

جمهوریخواهان می خواهند با طرح این لوایح، روزهای مربوط به رای گیری های اولیه و همچنین ثبت نام رای دهندگان در روز برگزاری انتخابات آمریکا را نیز از بین ببرند و قوانین بیشتری را اعمال کنند.

هدف تمامی این قوانین این است که رای دادن برای افراد و از جمله اعضای گروه های حامی حزب دموکرات، دشوارتر شود.

نیویورک تایمز با اشاره به اینکه حقیقت از موضوع اصلی خارج است، به نقل از «دالاس وودهاوس» مدیر اجرایی حزب جمهوریخواه در ایالت کارولینای شمالی نوشت که رهبران جمهوریخواه اهمیتی به این موضوع نمی دهند که مقامات انتخاباتی سراسر آمریکا عدم وجود تقلب در انتخابات اخیر را تائید کرده اند.

وودهاوس گفت که آنچه برای رهبران جمهوریخواه آمریکا مهم است و همانطور که استراتژیست ها مدت هاست که فهمیده اند، این است که اگر افراد کمتری در آمریکا حق رای داشته باشند، برای جمهوریخواهان بهتر است.

این احتمال وجود دارد که تلاش ها علیه حق رای مردم آمریکا در دولت ترامپ همگانی شود و این تلاش ها از طریق قوانین کنگره ای و یا انتصاب فردی ناسازگار در سمت وزارت دادگستری آمریکا و یا دادگاه عالی این کشور که اهمیتی به حقوق رای دهندگان نمی دهد، ادامه پیدا کند.

نیویورک تایمز نوشت که تضعیف یکپارچگی موجود در روند انتخابات آمریکا و دشوار کردن شرایط رای دادن در این کشور تمام مردم آمریکا را، فارغ از اینکه حامی کدام حزب باشند، تهدید می کند.

جمهوریخواهان بدگمان در آمریکا در حال حاضر در مسند قدرت قرار دارند و تمام آنچه می خواهند انجام دهند، این است که مردم آمریکا را فریب بدهند تا بتوانند پیروز انتخابات بعدی آمریکا باشند. این روند بسیار ظالمانه است اما جمهوریخواهانی که با فریب مردم تا اینجا پیش رفته اند، چرا باید دست از فریبکاری بردارند.