شهروندان آلمان شرایط کشورشان ناعادلانه می دانند

بر اساس نتایج یک نظر سنجی از هر چهار شهروند آلمانی تنها یک نفر به حاکمیت مناسبات و شرایط عادلانه در کشور خود اعتقاد دارد.

بر اساس نتایج این نظر سنجی که به سفارش هفته نامه اشترن و از طرف موسسه "فورسا" انجام گرفته است، 29 درصد شهروندان آلمانی بر این عقیده اند که شرایط در کشورشان تا حد زیادی ناعادلانه است و 11 درصد نیز مناسبات حاکم بر کشو را کاملا ناعادلانه می دانند.

بر این اساس، بسیاری از شهروندان آلمانی برای بسیاری بی عدالتی ها به طور عمده دولت و سیاست های مالیاتی آن را مسئول می دانند.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که به اعتقاد شهروندان آلمانی تقسیم درآمد در این کشور نیز ناعادلانه است. تقریبا همه شرکت کنندگان در این نظر سنجی ( 96 درصد) این را عادلانه نمی دانستند که زنان با صلاحیت کاری برابر درآمد کمتری از مردان را دریافت می کنند. 90 درصد نیز شکایت داشتند که پرستاران حقوق کم تری از تکنسین ها دریافت می کنند. 84 درصد نیز از حقوق های میلیونی مدیران شرکت ها ناراضی بودند.

اکثریت قریب به اتفاق شهروندان آلمانی ( 88 درصد) نیز این وضعیت را بی عدالتی می دانستند که مردم عادی به سختی می توانند اجاره آپارتمان های مسکونی در شهرهای بزرگ را پرداخت کنند.