طرح زوج و فرد این بار در پاریس
آلودگی هوا در پاریس مقامات این شهر را بر آن داشت تا برای تردد خودروهای شخصی محدودیت اعمال کنند. پاریس در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه شاهد اجرای طرح زوج و فرد خودروها بود.
 
آلودگی هوای پاریس از پنجشنبه گذشته آغاز شد و همچنان ادامه دارد. کارشناسان هواشناسی در فرانسه اعلام کردند این طولانی‌ترین بازه آلودگی هوا در پاریس طی 10 سال گذشته بوده است. در صورتیکه آلودگی هوای پاریس امروز –پنجشنبه- هم ادامه داشته باشد، طرح زوج و فرد بار دیگر تمدید می‌شود.
 
خودروهای الکتریکی و هیبریدی و خودروهایی که بیش از سه سرنشین داشتند، از این ممنوعیت تردد معاف بودند.
 
مقامات شهری پاریس برای تشویق مردم به اجتناب از استفاده از خودروهای شخصی، در دو روز گذشته وسایل حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس و مترو را رایگان کردند. 
 
اجرای طرح ترافیک در پاریس طی 20 سال گذشته فقط چهار بار تکرار شد. روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پایداری هوای سرد در شهر پاریس موجب شد سطح آلودگی هوا تحت‌تاثیر بروز پدیده وارونگی -حرکت معکوس هوای گرم یا آلوده و هوای خنک یا تمیز- افزایش یابد و شهروندان در این شهر را با مشکل روبه‌رو سازد.
 
به گزارش سازمان مدیریت انرژی و محیط‌زیست فرانسه، بیش از دو ‌سوم انتشار دی‌اکسید نیتروژن و حدود 55 درصد از ذرات ریز معلق شهر پاریس ناشی از تردد خودروها در این شهر است. 
 
شاخص کیفیت هوا در پاریس، روز گذشته به عدد 148 رسید که مطابق استاندارد تعریف شده بر حسب طبقه بندی حجم ذرات آلاینده در هوا، این شاخص به معنای قرار گرفتن پاریس در وضعیت "هوای ناسالم برای گروه‌های حساس" است.