تلاش رئیس جمهور ایتالیا برای خروج از بحران سیاسی

سرجیو ماتارلا رئیس جمهور ایتالیا باید تصمیم بگیرد که چه کسی می تواند این کشور را برای برگزاری انتخابات 2018 میلادی هدایت کند یا اینکه آیا دولت موقت باید تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام تشکیل شود.

رئیس جمهور ایتالیا از پنجشنبه مذاکرات با رهبران سیاسی مختلف را آغاز کرده است. این نشست ها طی روزهای جمعه و شنبه نیز ادامه خواهد یافت.

یک منبع نزدیک به رئیس جمهور ایتالیا گفته است که ماتارلا احتمالا تصمیم خود را تا روز دوشنبه اعلام خواهد کرد. اکثر احزاب از جمله حزب دموکرات که اکثر کرسی ها در پارلمان را در اختیار دارد، از برگزاری انتخابات زودهنگام حمایت کرده اند.

موسسه رتبه بندی مودیز نیز در تازه ترین گزارش خود چشم انداز رتبه اوراق قرضه ایتالیا را از باثبات به منفی کاهش داده است.ماتارلا از رنتسی خواسته است تا مسئولیت موقت دولت را بر عهده داشته باشد تا راهکاری برای خروج از بحران سیاسی این کشور پیدا شود.

به احتمال زیاد ماتارلا از یکی از اعضای کابینه رنتسی یا یکی از سیاستمداران حزب دموکرات خواهد خواست تا دولت جدیدی را تشکیل دهد.ایتالیا یکی از بی ثبات ترین کشورهای اروپایی به شمار می رود به طوری که در 17 سال گذشته 63 دولت داشته است.