حمله شدید سازمان ملل به لایحه شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در کرانه های باختری

زید راعد الحسین روز پنجشنبه لایحه شهرک سازی های تازه ای را که قانونگذاران اسرائیلی در دست تصویب دارند بشدت مورد انتقاد قرار داد.
وی با این هشدارکه تصویب چنین لایحه ای عواقب قانونی سنگینی برای این رژیم در برخواهد داشت و سبب بی اعتباری بیشتر این رژیم در سراسر جهان خواهد شد با قاطعیت از قانونگذاران اسرائیلی خواسته است تا در تصمیم خود در خصوص تصویب این لایحه تجدید نظر کنند.
راعد الحسین در ادامه یاد آور شده است که اسرائیل در مقام یک قدرت اشغال گر موظف است به اراضی خصوص فلسطینی ها و حق مالکیت آن ها بر این اراضی احترام بگذارد.
در حالی که هم اکنون 400 هزار فلسطینی در کرانه های باختری سکونت دارند برخی از رهبران و قانونگذاران رژیم صهیونیستی در تلاشند تا با گذراندن لوایح قانونی تازه ای بتدریج همه زمین های این کرانه ها را ضمیمه خاک اسرائیل کنند.
نفتالی بنت وزیر آموزش و پرورش این رژیم ماه گذشته در پی پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا این پیروزی را سر آغاز فصل تازه ای در سرنوشت مسئله فلسطین و به نشانه خداحافظی با راه حل دو دولتی برای مسئله فلسطین توصیف کرد.
مسئولین سازمان ملل و بسیاری از مسئولین دولت آمریکا تا کنون بار ها شهرک سازی های این رژیم در سرزمین های اشغالی را مغایر قوانین بین المللی خوانده و ادامه این سیاست ها را بزرگترن مانع رسیدن به صلحی عادلانه و با دوام در این منطقه دانسته اند.