نمایندگان آمریکا خواستار افزایش نیروهای آمریکایی در افغانستان هستند

کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید این کشور خواست تا افزایش نیروهای آمریکایی و  صلاحیت‌های میدانی بیشتر برای این نیروها در افغانستان را در اولویت‌های برنامه دولت قرار دهد.

«جان مک کین» رییس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا اظهار داشت: ما نیاز داریم که برای پیروزی سربازان مان در افغانستان صلاحیت‌های انعطاف‌پذیر و مورد نیاز را به آنها بدهیم تا این نیروها بتوانند با دشمنان ما وارد میدان شوند.

سناتور ارشد آمریکایی افزود: این صلاحیت‌ها باید دربرگیرنده‌ای افزایش نیرو  با نظر داشت وضعیت در افغانستان باشد.

«جک رید» دیگر سناتور آمریکایی نیز گفت: ما انتظار داریم تا دولت  آینده آمریکا با درنظرداشت وضعیت کنونی افغانستان رویکرد نظامی روشنی را در این کشور دنبال کند، که شامل انعظاف‌پذیری در افزایش نیروهای آمریکایی در افغانستان برای تحقق راهبرد درازمدت آمریکا در این کشور باشد.

«شاون بریملی» رئیس معاونت اجرایی موسسه مطالعات امنیت آمریکای نوین اظهار داشت: جنگ‌های عراق و افغانستان هنوز هم پیچیده‌اند گرچه اوباما با افزایش نیروهای امریکایی در سال 2009 میلادی به اعتبارش افزود اما با کاهش نیروهای آمریکایی و اعلام برنامه خروج از افغانستان، حمایت از نیروهای امنیتی افغان را مشکل ساخت.

این در حالی است که ژنرال «جان ام کین» معاون سابق رئیس ستاد ارتش و رئیس موسسه مطالعات جنگ آمریکا در سخنرانی خود در مجلس سنای این کشور اعلام کرد که جنگ در وضیعت جاری سیاسی در افغانستان برنده ندارد و این حقیقت دارد.

وی مدعی شده بود که آمریکا 15 سال ماموریت نظامی خود در افغانستان را در جنگی هدر داده است که هیچ برنده ندارد، و تا زمانی که پاکستان به حمایت از گروه‌های مخالف دولت ادامه بدهد مبارزه در افغانستان هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.

این ژنرال ارشد ارتش آمریکا راه چاره مبارزه موثر با گروه‌های تروریستی در افغانستان را نابودی پناهگاه‌های امن این گروه‌ها در پاکستان خواند و خواستار ارزیابی مجدد راهبرد نظامی آمریکا در قبال افغانستان شد.