تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه

منابع دیپلماتیک و اروپایی روز جمعه از قصد اتحادیه اروپا برای تمدید 6 ماهه تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، منابع دیپلماتیک و اروپایی اعلام کردند: اتحادیه اروپا پس از جلسه 15 دسامبر شورای اروپا، تحریم‌های اقتصادی خود علیه مسکو را 6 ماه دیگر تمدید خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، این تحریم‌ها شامل دسترسی محدود به منابع مالی بین‌المللی و محدودیت همکاری روسیه و اروپا در زمینه‌های دفاعی و انرژیایی خواهد بود.

این منایع همچنین اعلام کردند: فرانسه و آلمان طی آخرین نشست سال جاری شورای اروپا که پنجشنبه آینده در بروکسل برگزار خواهد شد، سایر رهبران اتحادیه اروپا را در جریان اوضاع جاری در اوکراین قرار خواهند داد و هیچ تردیدی وجود ندارد که اقدامات تنبیهی علیه مسکو که 31 ژانویه 2017 به پایان می‌رسد، مجددا تمدید شوند و روند معمول تمدید تحریم‌ها باید تا پیش از 20 دسامبر انجام شود.

غرب روسیه را به دامن زدن به ناآرامی‌های اوکراین و حمایت از استقلال‌طلبان این کشور و الحاق غیرقانونی شبه‌جزیره کریمه به خاک این کشور متهم می‌کند، حال آنکه مسکو تمامی این اتهامات را رد می‌کند.

کشورهای غربی با مطرح کردن چنین ادعاهایی، از ژوئیه 2014، چندین دور تحریم‌ را علیه مسکو تحمیل کرده‌اند و اوایل تیرماه گذشته نیز اتحادیه اروپا تحریم‌های اقتصادی خود علیه روسیه را برای 6 ماه دیگر تمدید کرد.

بر این اساس، محدودیت‌های مالی وضع شده علیه مسکو به بهانه پایان دادن به بحران اوکراین، تا 31 ژانویه 2017 ادامه دارد.