افزایش نگران کننده‌ کودکان بی‌خانمان انگلیسی

 سازمان پناهگاه‌های بریتانیا اعلام کردند آمارهای دولتی مبنی بر حضور 124 هزار کودک در پناهگاه‌های موقت بیانگر این مسئله است که کاهش درآمد باعث غیرقابل دسترسی بودن خانه‌ها برای بسیاری از مردم شده است.

طبق آمارهای دولتی تعداد کودکانی که کریسمس امسال در پناهگاه‌های موقت به سر می‌برند به نسبت سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

به گزارش یکی از سازمانهای مشهور خیریه در انگلیس، تعداد کودکانی که در آستانه کریسمس مجبور به حضور در این پناهگاه‌ها شده‌اند به شکل تکان دهنده‌ای افزایش یافته است.

داده‌های منتشر شده از سوی اداره اجتماعات و دولت محلی انگلیس همچنین بیانگر افزایش 300 درصدی تعداد خانوارهایی در انگلیس است که مجبور به حضور غیرقانونی در خانه‌های اجاره‌ای (برای دوره بیش از 6 هفته) از سال 2014 تا کنون است.

کمپل راب، مدیر اجرایی ارشد سازمان پناهندگان انگلیس دراین باره گفت: آمارها حاکی از تلاش زیاد شوراها برای کمک به خانواده‌های بی‌خانمان است. اما تعداد کودکانی که به شکل غیرقانونی به این مراکز سپرده می‌شوند تا حد نگران کننده‌ای افزایش یافته است. آمارهای مربوط به خانواده‌هایی که از شبکه حمایتی خود به مناطق جدید فرستاده می‌شوند نیز به شکل نگران کننده‌ای افزایش یافته است. به این مسئله واقفیم که چنین موضوعی می‌تواند تاثیر مستقیم و ویران کننده‌ای بر زندگی آنها داشته باشد.