اردوغان و آرزوهای برباد رفته

گروه بین الملل- اردوغان جزو ان دسته از روسای جمهوری به حساب می آید که توهم و خیال های فراوانی برای ترک ها دارد تا بتواند حکومتی مانند ثماحکومت عنی در منطقه به وجود آورد و به همین دلیل بزرگترین سد راه خود را ایران و تاثیر گذاری کشورمان در میان ملت های منطقه می داند و به همین دلیل هر کاری انجام می دهد تا در سناریوی ضد ایرانی غربی- عربی بازی کند.

به گزارش افکارنیوز، شکست در سوریه و خط مقاومت به شدن اردوغان را عصبانی کرده زیرا تمام نقشه های وی در حمایت از تروریست های تکفیری و دشمنی با بشار اسد تا به این لحظه بر باد رفته است.  

 اردوغان از همان روزهای نخست آغاز جنگ در سوریه، موضع گیری های خود علیه دولت بشار را آغاز کرد تا بتواند دولتی همسو با خود را در سوریه روی کار آورد.

اما پس از آنکه حمایت های وی از "ارتش آزاد" سوریه ثمری نداشت به حمایت از " جبهه النصره" پرداخت و بعد از ان هم به سراغ داعشی ها رفت. هر چند انفجار های اخیر در ترکیه نشان می دهد چاه کن همیشه ته چاه است و اردوغان گرفتار چاهی شده است که خود برای نه تنها سوریه که امنیت منطقه کنده و امروز تروریست ها گریبان خود او را گرفته اند.

اما اردوغان هنوز از شکست سیاست های خود درس نگرفته و همچنان سودای برپایی امپراطوری عثمانی را در سر می پروراند، تا انجا که یادمان نرفته زمانی که  محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی به آنکارا سفر کرد ، اردوغان لباس سربازان 16 امپراتوری ترک را بر تن سربازان گارد خود کرد تا به صورت آشکار بگوید که به دنبال ایجاد حکومتی مانند عثمانی ها است.

 اکنون که اردوغان در باتلاق سیاست های خصمانه خود گرفتار شده باز هم ایران را متهم می کند و به نظر می رسد عده ای را به خیابانها می فرستد تا پلاکاردهایی در مخالف با ایران بر دست بگیرند.  

این رویکرد اردوغان جای هیچ تعجبی ندارد زیرا او مهره سرویس های جاسویی و اطلاعاتی کشورهای استکباری جهان است و سرانجامی بهتر از بازیگران منطقه ای موساد و سیا همچون مبارک و صدام نخواهد داشت.

 

آرزوهای اردوغان بر باد رفته و تلاش بیهوده وی مانند دست و پا زدن در باتلاق می ماند که او را زودر به ورطه نابودی خواهد کشاند.


مصطفی حسینی