اتهام جدید ترامپ به بیل کلینتون

چند روز پیش مطلبی در روزنامه کم نام و نشان «رکورد ریویو» منتشر شد که در آن از بیل کلینتون نقل شده بود که ترامپ، یک روز پس از انتخابات با وی تلفنی تماس گرفت و از ادبیاتی محترمانه استفاده کرد. اما به نوشته این روزنامه (که در شهر کوچک «چاپاکوا» در نیویورک به شکل هفتگی منتشر می‌شود) وقتی مردی از کلینتون پرسید آیا ترامپ باهوش است؟ کلینتون پاسخ داد: «او چیز زیادی نمی‌داند. چیزی که او به خوبی می‌داند این است که چطور مردان سفیدپوست عصبانی را به رأی دادن به خودش ترغیب کند.»

اما ترامپ دیروز با انتشار چند پیام در حساب توییتر خود، خطاب به 17 میلیون و 600 هزار نفری که وی را دنبال می‌کنند نوشت: «بیل کلینتون گفت من پس از انتخابات به او تلفن زدم. اینطور نیست! ... کلینتون چیز زیادی نمی‌داند. ... به خصوص این که چطور مردم را به رأی دادن در ایالت‌های کلیدی تشویق کند؛ آن هم با بودجه نامحدودی که در اختیار دارد. ... تمرکز آن‌ها بر ایالت‌های نادرستی بود.»

پیروزی الکتورال ترامپ با موفقیت غیرمنتظره او در سه ایالت پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین به دست آمد. هیلاری کلینتون در زمان انجام مبارزات انتخاباتی در ویسکانسین و میشیگان چندان حضور نیافت.

این در حالی است که چند ساعت پس از پیام‌های توییتری ترامپ، بیل کلینتون نیز در توییتر گفته‌های رئیس جمهور منتخب آمریکا را تأیید کرد. وی در حساب توییتر خود نوشت: «دونالد ترامپ و من، درباره یک موضوع توافق نظر داریم: من بعد از انتخابات به او تلفن زدم.»

خانواده‌های ترامپ و کلینتون در چند دهه اخیر، روابط نزدیک و صمیمانه‌ای داشته اند؛ تا جایی که یکی از تفریحات مشترک بیل کلینتون و دونالد ترامپ، بازی گلف بوده است.