تشدید تحریم های آمریکا علیه دیپلمات‌های کره شمالی

وزارت خزانه داری آمریکا در تازه ترین اقدام خود علیه پیونگ یانگ، تحریم‌ها علیه دیپلمات‌های ارشد کره شمالی در سازمان ملل را تشدید کرده و از بانک‌ها خواسته است تا پیش از باز کردن حساب برای این دیپلماتها، مجوزهای خاصی را دریافت کنند. وزارت خزانه داری آمریکا پیش از این به بانک‌های آمریکایی اجازه داده بود تا بدون دریافت مجوزهای ویژه و خاص، خدمات مالی و بانکی را به دیپلماتهای کره شمالی در سازمان ملل ارائه کنند.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که بانکها از این پس باید پیش از باز کردن حسابهای بانکی برای دیپلماتهای کره شمالی، مجوز خاصی را دریافت کنند.

دفتر نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل هنوز نسبت به این اقدام آمریکا واکنش نشان نداده است.

مقام‌های آمریکایی پیش از این اعلام کرده بودند که کره شمالی با استفاده از حسابهای بانکی دیپلماتهای خود به انجام فعالیت های تجاری و بازرگانی خود در سراسر جهان کمک می کند.

یک مقام اطلاعاتی آمریکا که نامش فاش نشده در این باره گفت: کره شمالی به دنبال از بین بردن انزوای اقتصادی خود از طریق بازگرداندن ارز از خارج از هر راه ممکن است.

وی افزود: به عنوان مثال کره شمالی سیگار و مواد مخدر را به صورت غیر قانونی در خارج از این کشور به فروش می رساند و از راهکارهای دیپلماتیک برای بازگرداندن پول و ارز آن اقدام می کند.