هشتمین پیام اوباما به مناسبت میلاد مسیح

 باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در آخرین پیام خود به مناسبت میلاد مسیح (ع) به اتباع این کشور، بر ارزش‌هایی که به گفته او آمریکایی‌ها را بدون توجه به باور آن‌ها متحد می‌کند تاکید کرد. 

 

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد این ارزش‌ها نه تنها می‌تواند راهنمای یک خانواده مسیحی بلکه یهودیان و مسلمانان آمریکایی، افراد غیر معتقد و هر آمریکایی با هر اصل و تباری باشد. 

 

میشل اوباما، همسر رئیس جمهور آمریکا، نیز تاکید کرد: «دیدگاه این است که هر یک از ما محافظ برداران و خواهران خود باشیم و به گونه‌ای با آن‌ها رفتار کنیم که انتظار داریم با ما برخورد شود». 

 

هشتمین و آخرین پیام اوباما به مناسبت میلاد مسیح در حالی منتشر شد که جامعه آمریکا به ویژه بعد از کارزار پر انتقاد انتخابات ریاست جمهوری که با پیروزی دونالد ترامپ، میلیاردر جمهوری‌خواه، همراه بود با اختلاف و دو دستگی رو به رو است. 

 

اوباما از این پیام همچنین به عنوان فرصتی برای تاکید بر آنچه که در دوره ریاست جمهوری خود انجام داد استفاده و اعلام کرد آمریکا در مقایسه با زمان نخستین پیروزی او در انتخابات نوامبر ۲۰۰۸ قدرتمند‌تر شده است. 

 

رئیس جمهور آمریکا، که ۲۰ ژانویه قدرت را به دونالد ترامپ واگذار می‌کند، اعلام کرد «ما به گونه‌ای عمل کردیم که آمریکا در جهان از احترام بیشتری برخوردار است و در مبارزه برای محافظت از جهان برای فرزندان خودمان نقش رهبری داشتیم». 

 

وی و همسرش طبق روال همچنین از نظامیان آمریکایی مستقر در مناطق مختلف جهان و خانواده‌های آن‌ها تجلیل کردند.