لج بازی اسرائیل با قطعنامه ضدشهرک‌سازی

 رژیم صهیونیستی به دنبال آن است که به بهانه تصویب قطعنامه ضد شهرک‌سازی اسرائیلی در شورای امنیت، طی دو هفته آینده طرح ساخت هزاران واحد صهیونیست‌نشین دیگر در قدس اشغالی را تصویب کند.

بر اساس گزارش روزنامه «اسرائیل هیوم»، کمیته محلی برنامه ریزی و ساخت و ساز شهرداری بیت‌المقدس چهارشنبه هفته جاری ساخت 2600 واحد صهیونیست‌نشین را در شهرک «غیلو»، ساخت 2600 واحد صهیونیست‌نشین دیگر در شهرک «گفعات همتوس» در نزدیکی «بیت صفافا» و نیز ساخت 400 واحد صهیونیست‌نشین در شهرک « رمات شلومو» در شمال قدس اشغالی را تصویب کرده و مجموع این واحدهای به 5600 عدد می‌رسد.

جمعه شب (دو شب پیش) شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی چهار کشور مالزی، ونزوئلا، نیوزلند و سنگال در محکومیت شهرک سازی رژیم صهیونیستی و درخواست برای توقف سریع آن را تصویب کرد.

این برای اولین بار از 36 سال قبل است که شورای امنیت درباره شهرک سازی غیرقانونی رژیم صهیونیستی قطعنامه ای صادر می‌کند و آمریکا آن را وتو نمی‌کند.

14 عضو شورای امنیت به این قطعنامه رای مثبت دادند و تنها آمریکا رای ممتنع داد. این قطعنامه از رژیم صهیونیستی می خواهد که سریعا به شهرک سازی در اراضی اشغالی 1967 پایان دهد.

صهیوینست‌ها به شدت از این موضوع ناراحت هستند و «بنیامین نتانیاهو» تخست‌وزیر این رژیم اعلام کرده به این قطعنامه توجهی نخواهد کرد و شهرک سازی را ادامه خواهد اد.