گزینه‌های احتمالی ترامپ برای سفارت آمریکا در روسیه

 وبسایت هیل در مطلبی نوشت: "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا در طول مبارزات انتخاباتی خود با سنت شکنی، سیاست های دیرینه واشنگتن را در نقاط مهم و کلیدی جهان به چالش کشید. حال که او تمایل دارد دیپلماسی آمریکا را در این نقاط حساس تغییر دهد، باید سفرای قدرتمندی را در خط مقدم خود در این کشورها منصوب کند.

 

ترامپ تاکنون سفرای آمریکا در چین، اسرائیل و نماینده سازمان ملل را انتخاب کرده است. در اینجا به 5 انتخاب مهم دیگر وی می پردازیم:

 

روسیه
یکی از مهم ترین انتصابات ترامپ مربوط به تعیین سفیر آمریکا در روسیه است. رابطه ترامپ و ولادیمیر پوتین تاکنون مورد انتقاد بسیاری از سیاستمداران آمریکایی قرار گرفته است. در حال حاضر همه منتظرند ببینند گزینه ترامپ برای تصدی سفارت آمریکا در روسیه چه کسی خواهد بود. اگر این فرد طرفدار روسیه باشد، احتمالا روابط مسکو و واشنگتن گرم تر خواهد شد. این منصب، جایگاهی ذاتا دشوار است. فردی که به این سمت منصوب می شود باید به زبان روسی مسلط و دیپلماتی باسابقه باشد.

 

«دینا روراباکر»، نماینده ایالت کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا، گزینه احتمالی ترامپ برای کسب این سمت است.

 

مکزیک
وعده ساخت دیوار در مرز مکزیک یکی از جنجالی ترین وعده های ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی بود. به همین دلیل انتخاب سفیر آتی آمریکا در این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از نامزدهای کسب این سمت «آل زاپانتا»، رئیس اتاق بازرگانی آمریکا و مکزیک، است.

 

ژاپن
ژاپن یکی از متحدان نظامی و اقتصادی مهم آمریکا در آسیاست. گمانه زنی‌هایی درخصوص نامزدی فرماندار پیشین ایالت «اوتا»، که سفیر آمریکا در چین و سنگاپور نیز بوده است، برای این سمت وجود دارد. ژاپن از زمان جنگ جهانی دوم به بعد، به عنوان یک پایگاه نظامی مهم برای آمریکا مطرح بوده است.

 

انگلیس
پیش از این، تعیین سفیر آمریکا در انگلیس تنها یک انتصاب سیاسی بود؛ زیرا روابط بین این دو کشور نسبتا پایدار است. اما به دلیل حمایت ترامپ از برکسیت (جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا) اوضاع کمی فرق می کند.

 

ناتو
«میشل فلورنای»، یک مقام ارشد پنتاگون در دولت اوباما، گزینه محتملی برای تصدی سمت نمایندگی آمریکا در ناتو است. با این حال، فلورنای هرگونه قبول مسئولیت در دولت ترامپ را تکذیب کرده است. ترامپ در زمان مبارزات انتخاباتی اش از ناتو نیز انتقاد کرده بود.