ترامپ تصمیمات اوباما را لغو خواهد کرد

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مراسم تحلیف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، بیستم ژانویه امسال برگزار خواهد شد. این مراسم احتمالا تغییرات مهمی در سیاست های آمریکا به وجود خواهد آورد.

 

نیوت گینگریچ، رئیس سابق کنگره آمریکا و یکی از هواداران ترامپ می گوید به احتمال زیاد هنگامی که ترامپ قدرت را در کشور به طور رسمی در دست بگیرد بین 60 تا 70 درصد احکامی که باراک اوباما صادر کرده است، لغو خواهد کرد. 

 

گینگریچ اقدامات و تصمیمات اخیر اوباما را یاوه گویی از روی ناامیدی توصیف کرد. وی میراث اوباما را به عروسک بادی تشبیه کرد که باد خالی کرده و بیش از پیش در حال کوچک تر شدن است.
 
رئیس سابق کنگره آمریکا در بخش دیگر از سخنان خود گفت دونالد ترامپ حتی احکامی را که به دلایل واقع بینانه قابل بازنگری نیستند، لغو خواهد کرد. 

 

دونالد ترامپ در تبلیغات و کارزار انتخاباتی خود بارها وعده داد در صورتی که به سمت ریاست جمهوری آمریکا برسد بسیاری از تصمیمات اوباما به ویژه محدودیت های مربوط به استخراج نفت و گاز و قانون حمایت از بیماران و مراقبت های کم هزینه، موسوم به «اوباماکر»، طرحی که باراک اوباما ‏برای اصلاح و بهبود نظام بیمه های اجتماعی و درمانی کشور ارائه و در کنگره آمریکا به تصویب رسید را لغو خواهد کرد.