تکرار ادعاهای دخالت مسکو در انتخابات آمریکا

 در حالی که دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی و پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهارات مثبتی درباره روسیه مطرح کرده است، یک عضو ارشد هم حزبی او در کنگره بر ضدیت اکثریت قانونگذاران با مسکو تاکید کرده و از طرح اعمال تحریم علیه شخص ولادیمیر پوتین خبر داده است.

ادعاهای مقامات آمریکایی درباره دخالت روسیه در انتخابات 2016 ریاست جمهوری این کشور همچنان ادامه دارد و حالا در تازه ترین اظهارات، «لیندسی گراهام» سناتور ارشد جمهوریخواه شخص ولادیمیر پوتین را به دخالت در انتخابات متهم کرده است.

به گزارش سی ان ان، وی که به همراه چند سناتور آمریکایی به کشورهای حوزه بالتیک سفر کرده، برخلاف مواضع اعلامی دونالد ترامپ در خصوص روسیه، رئیس جمهور این کشور را به تحریم تهدید کرد.

گراهام گفت: «در آمریکا 100 سناتور(در مجلس سنا) حضور دارند. من به شما میگویم که 99  نفر از ما به این موضوع اعتقاد داریم که روسها این کار(دخالت در انتخابات) را انجام دادند و ما درصددیم درباره آن کاری بکنیم».

او که در مبارزات انتخاباتی 2016 از مخالفان دونالد ترامپ بوده، افزود: «ما درنظر داریم تحریمهایی را اعمال کنیم که (ولادیمیر) پوتین و حلقه داخلی او(مقامات نزدیک به او) را به خاطر مداخله در انتخاباتمان هدف قرار دهد».

سناتور ارشد جمهوریخواه همچنین مدعی شد که روسیه نه فقط در انتخابات آمریکا دخالت کرده بلکه این اقدام را در «سراسر جهان» انجام داده است.