کاخ سفید به اسرائیل تضمین داد!

«بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به اعتراض «بنیامین نتانیاهو» رئیس جمهوری رژیم صهیونیستی که از بابت عدم وتوی قطعنامه هفته گذشته شورای امنیت مبنی بر محکومیت شهرک سازی در اراضی اشغالی، دلگیر است؛ گفت: «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا تا پایان دوره زمامداری خود دیگر اجازه صدور هیچ گونه قطعنامه ضد اسرائیلی را نخواهد داد.

گفتنی است دیروز چهارشنبه، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا طی سخنانی گفت: دولت اوباما عمیقاً به رژیم اسرائیل و امنیت آن متعهد است و همین تعهد است که وی را به پیگیریِ تحقق صلح در خاورمیانه هدایت کرده است.

وی در عین حال این انتقاد که  قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل به مثابه تنها گذاشتن رژیم صهیونیستی است را رد کرد و گفت تقریباً هر کشوری در جهان با شهرک سازی در اراضی اشغالی مخالف است.

با این حال، «بنیامین نتانیاهو» سخنان کری را مغرضانه توصیف کرد و مدعی شد: اگر آمریکا صادق است باید این بازی را تمام کند و بگوید که دیگر اجازه صدور هیچ قطعنامه ضد اسرائیلی را در شورای امنیت نخواهد داد.

قطعنامه شورای امنیت در محکومیت شهرک سازی در اراضی اشغالی جمعه گذشته با ۱۴ رای موافق و یک رای ممتنع آمریکا به تصویب رسید- اقدامی که به دلیل عدم وتوی آمریکا به مثابه پشت کردن اوباما به رژیم صهیونیستی در آخرین روزهای زمامداریش تلقی شد.