اردوغان: ترکیه دروغ‌های آمریکا را باور نمی‌کند

 «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز (پنجشنبه) طی اظهاراتی مداخله جویانه اعلام کرد که کشورش به مبارزه با گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه ادامه خواهد داد.

اردوغان با انتقاد از آمریکا بخاطر ارسال سلاح به نیروهای کُردی حزب دموکراتیک سوریه و یگان مدافع خلق، گفت نباید بین گروه‌های تروریستی تمایز قائل شد. ترکیه دروغ‌های آمریکا درباره اینکه "فقط مهمات به نیروهای کُرد می‌دهیم نه سلاح" را باور نمی‌کند.

وی طی سخنرانی در آنکارا با بیان اینکه بعنوان عضوی از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، نمی‌توانیم ارسال کمک (آمریکا) به یگان مدافع خلق (ی.پ.گ) را بپذیریم. ناتو کاملا نسبت به تهدیدات تروریستی که ترکیه را به خطر انداختند، بی‌تفاوت بوده است.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد کشورهای عضو ناتو باید نفاق و دورویی را کنار گذاشته و تصمیم بگیرند که متحد آنها در سوریه، ترکیه است یا برخی گروه‌های تروریستی و مدعی شد که ترکیه تنها کشوری است که بیشترین تلفات و دردها را در مبارزه با داعش تحمل کرده است.

اردوغان همچنین افزود: اگر ما عضو ناتو هستیم، پس آمریکا باید از ما در سوریه حمایت کند، نه یک گروه تروریستی. ترکیه خودش به تنهایی به گروه‌های تروریستی مبارزه می‌کند و هیچ حمایتی از ما توسط ناتو یا متحدانش در «الباب» نمی‌شود.

وی به کشورهای غربی توصیه کرد که خود را از گروه‌های تروریستی دور کنند زیرا تروریسم در نهایت به حامیان خود حمله خواهد کرد و مردم بی‌گناه را در آن کشورها به خاک و خون خواهد کشید.

رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: ما در فرایند انتقالی هستیم. اتحادیه‌های برتر جهان امروز منتظر ما هستند، به شرط آنکه بدون سر خم کردن و تسلیم شدن، وارد این فرایند شویم.