خشم انگلیسی ها از آمریکایی ها در مورد رژیم صهیونیستی

 «ترزا می» نخست وزیر انگلیس با انتشار بیانیه‌ای در روز پنجشنبه به سخنان جان کری در مورد رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرد.

در این بیانیه ترزا می گفته است: ما عقیده نداریم که مذاکرات صلح تنها با تمرکز بر روی یک موضوع باشد و این یک موضوع همان شهرک سازی است و این در حالی است که مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی به شدت عمیق است.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: ما عقیده نداریم که حمله به ساختار هم پیمان ما کار مناسبی باشد.

این انتقاد در حالی انجام می‌شود که انگلیس پیش از این و در روز جمعه گذشته به قطعنامه ضد رژیم صهیونیستی شورای امنیت رأی مثبت داده است.

سخنگوی ترزا می در بیانیه خود در حالی که از قطعنامه شورای امنیت مبنی بر متوقف شدن شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی حمایت کرده اما از جان کری به دلیل تمرکز صرف بر روی مسئله شهرک سازی انتقاد کرده است.

در ادامه این بیانیه  آمده است: ما همچنان بر این باور هستیم که شهرک سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطین اشغالی غیر قانونی است و دلیل حمایت ما از قطعنامه 2334 شورای امنیت سازمان ملل نیز همین است اما در عین حال روشن است که این تنها مسئله در مناقشه میان فلسطین و رژیم صهیونیستی نیست.

جان کری که 3 هفته دیگر از حضور وی در کاخ سفید مانده است روز چهارشنبه در سخنرانی 70 دقیقه‌ای خود رویکرد اتخاذ شده به وسیله بنیامین نتانیاهو را محکوم کرد و کابینه نتانیاهو را متشکل از افراطی‌ترین افراد عنوان کرد.

کری در سخنان خود همچنین گفته است که نتانیاهو با شهرک سازی، شانس رسیدن به راهکار برای بحران فلسطین را از بین می‌برد.

این درحالی است که آمریکا با ایجاد وقفه در سیاست دیرینه خود در حمایت از رژیم صهیونیستی، از وتو کردن قطعنامه اخیر شورای امنیت مبنی بر متوقف کردن شهرک‌سازی در فلسطین اشغالی، خودداری کرد.