حزب‌الله لبنان بزرگ‌ترین تهدید برای

 شبکه لبنانی المنار اعلام کرد رژیم صهیونیستی حزب الله را بزرگ‌ترین تهدید سال ۲۰۱۷ برای خود می‌داند. 

 

حسن حجازی گزارشگر این شبکه گزارش داد حزب‌الله دشمن اصلی و سرسخت رژیم صهیونیستی در سال ۲۱۷ است. این جمع‌بندی نتیجه خوانش صهیونیست‌ها از چالش‌های امنیتی و راهبردی در سال آینده است. 

 

با وجود این خوانش، کار‌شناسان صهیونیست درگرفتن یک نبرد فراگیر با حزب‌الله را بعید می‌دانند. با این حال شدیداً هشدار داده‌اند که پایان یافتن نبرد در سوریه باعث می‌شود که اسرائیل بیش از پیش در معرض تهدید حزب‌الله قرار بگیرد. 

 

گیورا ایلند، رئیس سابق شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی، گفت: آنچه که واقعاً باید موجب نگرانی ما بشود حزب‌الله است. حزب‌الله تهدید نظامی اصلی علیه اسرائیل محسوب می‌شود. حزب‌الله تا وقتی که سوریه مشغول است احتمال اینکه یک تهدید فوری علیه ما ایجاد کند بسیار کم است، اما در صورت برقراری آتش‌بس و پیروزی ائتلاف روسی، ایرانی، ترکی و بازگشت پیروزمندانه حزب‌الله به لبنان، حزب‌الله بار دیگر بر روی هدف اصلی خود متمرکز می‌شود و این برای اسرائیل یک معضل محسوب می‌شود. 

 

گزارشگر المنار اضافه کرد: این موضع رژیم صهیونیستی با نگرانی رسانه‌های اسرائیلی از نتایجی که ممکن است محور مقاومت در خاک سوریه کسب کند همراه شده است. صهیونیست‌ها از این بیم دارند که در سوریه آتش‌بس برقرار شده و این مساله بازتاب‌های منفی مستقیمی بر منافع تل‌آویو بگذارد. 

 

عراد نیر مدعی شد: «در صورتی که آتش‌بس با موفقیت همراه شود پوتین، روحانی و اردوغان نفوذ خود را در سوریه تقسیم می‌کنند. خواه توافق آتش‌بس در سوریه موفق باشد یا نه، به هر حال حضور ایران در سوریه و ارتباط آزادانه با حزب ‌لله لبنان مساله‌ای است که ما باید در اسرائیل به آن عادت کنیم و این مساله باید مسئولان اسرائیلی را نگران کند.» 

 

المنار در ادامه افزود: رسانه‌های اسرائیل حضور محور مقاومت در جبهه جولان اشغالی، به علاوه تداوم ارسال سلاح از سوریه برای حزب‌الله لبنان، از مهم‌ترین چالش‌هایی است که رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۷ با آن مواجه است.