واکنش مشاور ترامپ به اخراج 35 دیپلمات روس توسط اوباما

 مشاور ارشد رئیس جمهور منتخب آمریکا در یک مصاحبه اقدامات اخیر باراک اوباما علیه روسیه را زیر سوال برده است.

کمتر از سه هفته تا پایان هشت سال ریاست جمهوری «باراک اوباما»، او دستور داد تا 35 دیپلمات روس از آمریکا اخراج شوند و تحریم‌هایی را نیز علیه دو نهاد اطلاعاتی روسیه به اتهام مداخله مسکو در روند انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا وضع کرد.

ولادیمیر پوتین علی رغم تاکید وزارت خارجه روسیه برای تلافی اقدام واشنگتن تاکید کرد که هرگز خودش را در سطح آمریکا پایین نمی‌آورد و طرح‌های دیگری برای پاسخ به آمریکا دارد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا از اقدام رئیس جمهور روسیه در تلافی نکردن اخراج 35 دیپلمات روسی از آمریکا به دستور دولت اوباما استقبال کرد.

مشاور ترامپ نیز در مصاحبه با سی ان ان، اقدامات دقیقه نودی دولت اوباما به ویژه در قبال روسیه و همچنین رژیم صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل به شدت انتقاد کرد.

«کلیان کانوی» تاکید کرد بسیاری معتقدند که اقدامات اوباما علیه روسیه با انگیزه های سیاسی و  برای «بستن دست و پا و گیر انداختن» دولت بعدی آمریکا انجام شده است.

مشاور ارشد ترامپ همچنین تاکید کرده که اخراج این تعداد از دیپلماتهای روسیه حتی در «اوج جنگ سرد» هم انجام نشده بود.

مجری سی ان ان از مشاور ترامپ سوال کرد آیا او پس از ریاست جمهوری تحریمهای اخیر ضد روسیه را لغو خواهد کرد که او جواب داد: «من قطعا در این باره اظهارنظر نخواهم کرد و خود رئیس جمهور منتخب باید در این باره صحبت کند».