تحریم‌های اوباما علیه روسیه نمادین است

کلیان کانوی می گوید به اعتقاد وی برخی از اقدامات اوباما در قبال روسیه، نمادین به نظر می رسد.

 

کانوی روز پنجشنبه و در مصاحبه با سی‌ان‌ان در پاسخ به سئوالی درباره تحریم های آمریکا علیه روسیه گفت: زمان حرکت روبه به جلو فرا رسیده است. 

 

وی ادامه داد: من در جریان گزارش ها در مورد اعمال تلافی جویانه برخی تحریم ها از سوی دولت اوباما علیه روسیه قرار دارم، برخی از این تحریم ها تا حد زیادی نمادین به نظر می رسد، ما باید همه گزارش های اطلاعاتی در این زمینه را ببینیم.

 

این اظهار نظر در حالی صورت می گیرد که ترامپ بعد از ظهر پنجشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که هفته آینده با مسئولان جامعه اطلاعاتی به منظور قرار گرفتن در جریان تازه ترین اطلاعات درباره وضعیت موجود، تشکیل جلسه خواهد داد. کانوی گفت: تا زمانی که ترامپ نشست خود با مسئولان اطلاعاتی را برگزار کند من کماکان معتقدم که به جای بحث درباره موضوع هک روس ها، زمان حرکت به سوی چیزهای بزرگتر و بهتر برای کشور است.

 

وی با بیان اینکه ما موافق دخالت دولت های خارجی در انتخابات و امور اطلاعاتی خود نیستم افزود: این موضوع در حقیقت مربوط به رخنه در کمیته ملی دموکرات‌هاست که امنیت مناسبی ندارد و باعث شده تا برخی افراد قادر به هک اطلاعات آن باشند. کانوی گفت همانطور که ما موافق دخالت دولت های خارجی در انتخابات و یا امور اطلاعاتی نیستیم، با مداخله سازمان های اطلاعاتی در انتخابات هم موافق نیستیم.

 

برخی نمایندگان کنگره آمریکا هم در نمادین بودن اقدامات اوباما در قبال روسیه با کانوی موافق هستند. به طوری که چند قانونگذار از هر دو حزب جمهوریخواه و دمکرات در کنگره خواستار اعمال تحریمهای بیشتر علیه روسیه شده اند.