واکنش موگرینی به حمله تروریستی استانبول

 اریک شولتز سخنگوی کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در جریان حمله تروریستی در باشگاه شبانه رینا در استانبول قرار گرفته و به ترکیه پیشنهاد کمک و همکاری در این خصوص را ارائه کرده است.

در این بیانیه آمده است: امشب، رئیس جمهور آمریکا از سوی تیم امنیت ملی اش در جریان حمله تروریستی در استانبول قرار گرفته است. رئیس جمهور تسلیت و همدردی خود را به خاطر بیگناهانی که جان خود را از دست دادند، اعلام کرده است و به تیم امنیت ملی کاخ سفید دستور داده است تا کمکهای مناسب را به مقام‌های ترکیه ارائه دهند.

ند پرایس مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز با انتشار بیانیه‌ای این حمله تروریستی وحشیانه را محکوم کرد و بر حمایت آمریکا از ترکیه تاکید نموده است.

واکنش موگرینی به حمله تروریستی استانبول

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز یکشنبه همدردی و تسلیت خود را به خاطر حمله مرگبار در شهر استانبول اعلام کرد.

وی خواستار ادامه تلاش ها و همکاری های بین المللی برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات غم انگیز شده است. موگرینی افزود: سال 2017 با یک حمله در استانبول آغاز شده است. ما برای جلوگیری از وقوع این حملات، به تلاش خود ادامه خواهیم داد.

وزارت کشور ترکیه اعلام کرد: شمار قربانیان حمله به باشگاه شبانه در استانبول به 39 نفر افزایش یافت که 16 نفر از آنها اتباع خارجی هستند.

شاهدان می گویند، فرد مهاجم در حمله بامداد امروز به باشگاه شبانه استانبول به زبان عربی سخن می گفت و با لباس بابانوئل وارد باشگاه شد. همچنین حمله توسط دو نفر که لباس بابا نوئل پوشیده بودند انجام شده است.

گزارش رویترز از تجمع 500 تا 600 نفر به مناسبت جشن روز اول سال جدید میلادی در این باشگاه شبانه خبر می دهد.

شاهدان می گویند برخی از مردم حاضر در این باشگاه از ترس کشته شدن خود را به داخل رود بسفور در مجاورت این باشگاه پرتاب کرده اند و نیروهای امنیتی نیز برای نجات آنها به آب زدند.

هنوز خبری درباره سرنوشت تروریست مهاجم، هویت و یا وابستگی او به گروهی تروریستی منتشر نشده است.این در حالی است که در شب سال نو میلادی 25 هزار پلیس، مامور برقراری امنیت در استانبول بودند.