افشای اطلاعات محرمانۀ پنتاگون

 وبگاه «زِد دی نِت» امریکا روز شنبه گزارش داد این اطلاعات از مرکز مشاورۀ درمانی به نام «پاتو مَک» که به دولت و سازمان‌های نظامی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهد، افشا شده است.

اطلاعات درزشده شامل اعداد و ارقام بیمۀ چهره‌های مهم نظامی ایالات‌متحده است . این اطلاعات محرمانه شامل اسامی افراد، انواع قراردادها و تاریخ شروع همکاری با شرکت بیمه نیز می‌شود.

شخصی به نام کریس ویکری، یکی از محققان برجستۀ مراکز امنیتی، برای اولین بار از این درز اطلاعاتی پرده برداشته است. به گفتۀ او اطلاعات مربوط به برخی از فرماندهان مرکز عملیات نیروهای ویژه امریکا و نیز فرماندهان سابق و فعلی نیروی دریایی و هوایی نیز در میان اسناد لو رفته است. مددکاران اجتماعی، درمانگران، پرستاران و بهیاران، پزشکان و روانشناسان وابسته به ارتش نیز از جمله قربانیان این افشاگری بوده‌اند.

 

گفتنی است مرکز درمانی «پاتو مَک» دارای روابط نزدیک با شرکت «بوز آلن همیلتون» است. شرکت همیلتون یکی از مراکز مشاورۀ مدیریت امریکایی است و در زمینۀ سرویس‌های امنیتی، صنایع دفاعی، تجزیه‌وتحلیل اقتصادی و مدیریت اطلاعات فعالیت می‌کند.

ادوارد اسنودن، یکی از افشاگران اطلاعات محرمانۀ سازمان‌های جاسوسی امریکا، از کارمندان سابق شرکت بوز آلن همیلتون بوده است.