عاملان حمله تروریستی روز گذشته در نجف + تصاویر

 تروریست‌های تکفیری داعش روز شنبه به مرکز ایست بازرسی در نزدیکی یک بازار در شهر القادسیه در جنوب نجف حمله کردند که ۹ شهید و ۱۷ زخمی بر جای گذاشت.

برخی منابع تعداد کشته‌ها را شش تن اعلام کردند.

منابع عراقی اعلام کردند: افراد مسلح با یک خودرو دست به حمله‌ای تروریستی در شهر القادسیه در جنوب استان نجف زدند تا اولین حادثه تروریستی عراق در سال ۲۰۱۷ را رقم بزنند.

منابع محلی و شاهدان عینی گفتند، این حمله با دو انفجار انتحاری آغاز شد که مرکز ایست بازرسی سیطره‌ در ورودی شهر القادسیه را هدف قرار داده بودند.

عناصر تکفیری داعش توانستند وارد مرکز القادسیه شده و به غیرنظامیان تیراندازی کنند اما نیروهای امنیتی افراد مسلح را محاصره کردند.

به گفته منابع، در حمله به این مرکز ایست بازرسی در نزدیکی بازار شعلان در القادسیه در جنوب نجف ۹ تن شهید و ۱۷ تن زخمی شدند.

فعالان در شبکه‌های اجتماعی نیز تصاویری از حمله افراد مسلح به یک مرکز ایست بازرسی در شهر القادسیه در استان نجف را منتشر کردند.

این تصاویر زخمی شدن تعدادی از افراد از جمله نیروهای پلیس را نشان می‌دهد.

لؤی الیاسری، استاندار نجف نیز اعلام کرد، سه فرد مسلح که ایست بازرسی را هدف گرفتند، کشته شدند و اوضاع تحت کنترل است.

یک مقام امنیتی عراق نیز تایید کرد که نیروهای عشایر در کنار نیروهای امنیتی با افراد مسلح درگیر شدند که طی آن تمام تروریست‌ها کشته شده و اوضاع تحت کنترل است.

در همین راستا، گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته و اعلام کرد که این حمله توسط پنج عامل انتحاری صورت گرفته است. اسامی این عاملان انتحاری عبارتند از: ابوقسوره العراقی، ابوحسن العراقی، ابومصعب الشامی، محمد العراقی و ابوسیاف الشامی.

داعش مدعی شده که در این حمله ۱۰۰ نفر کشته و زخمی شدند.

.