صدراعظم آلمان هدف جدید حملات روسیه

 نیویورک تایمز در مطلب خود به قلم «یوخن بیتنر» (Jochen Bittner) می نویسد: جای تعجب نیست که روسیه نسبت به اقدام باراک اوباما،  رئیس‌جمهور آمریکا، یعنی اخراج دیپلمات‎های روسیه در واکنش به تلاش‌های کرملین برای دستکاری در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا، بی‌اعتنایی از خود نشان داد. به نظر می‎رسد مسکو منتظر گذر زمان است چرا که می‎داند در تاریخ ۲۰ ژانویه یک تحسینگر روسیه در کاخ سفید جای اوباما را می‌گیرد و یک دوست قدیمی نیز زمام وزارت خارجه آمریکا را برعهده خواهد گرفت.

در ادامه این مطلب آمده است: اما این تغییرات تلخ و شیرین هستند. پوتین «بوگی من» مورد علاقه اش را از دست می دهد و برای آینده قابل پیش بینی آمریکا به سختی می تواند دشمن مورد علاقه روسیه باشد بنابراین اگر بخواهیم در مورد دشمن جدید حدس بزنیم بهترین بوگی من «آنجلا مرکل» خواهد بود.

بوگی من اشاره به فیلم ژانر وحشت سال ۲۰۰۵ دارد که شخصیت اصلی آن یک هیولا است که در کمد لباس قرار دارد و مهمترین شخصیت منفی و یا دشمن فیلم محسوب می شود.

بیتنر می نویسد: صدراعظم آلمان یک هدف مورد علاقه است. آلمان در پائیز آینده شاهد برگزاری انتخابات خواهد بود. و در میان جوی که دوستان روسیه در حال افزایش هستند آنگلا مرکل برای چهارمین حضور در پست صدر اعظمی نامزد می شود . وی تنها رهبر اروپایی است که می خواهد در برابر روسیه بایستد.

از زمان الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴، مرکل مهمترین چهره ای بوده که خواستار تنبیه روسیه بود. و در سال ۲۰۱۵ یک میلیون مهاجر را به آلمان راه داد و از سایر کشورهای اروپایی خواست تا چنینی اقدامی را انجام بدهند. در نتیجه از دید مردم روسیه وی فردی است که در حال رقیق کردن فرهنگ اروپایی است. مرکل هنوز معتقد به یکپارچگی و اتحاد اتحادیه اروپا و حفظ ارزش های لیبرال بوده و یک خاکریز سیاسی-اقتصادی در برابر روسیه محسوب می شود.

به اعتقاد نویسنده این مطلب، به نظر می رسد که روسیه ممکن است در حال برنامه ریزی برای انجام اقداماتی علیه مرکل و متحدانش در سال ۲۰۱۷ همانند اقداماتی که در سال ۲۰۱۶ علیه هیلاری کلینتون و حزب دموکرات آمریکا انجام داد (هک ایمیل کمیته ملی حزب دموکرات)، باشد.

در سال ۲۰۱۵ رایانه‌های پارلمان آلمان هدف حملات سایبری قرار گرفتند و مقامات امنیتی آلمان مدعی شدند به احتمال زیاد هکرهای روسیه عامل این حمله بوده‌اند.

مقامات غربی مدعی شده‌اند هکرهایی که مسئول حمله سایبری به رایانه‏‌های حزب دموکرات آمریکا شناخته شدند، همان مظنونین حمله به شبکه رایانه‎ای پارلمان آلمان هستند.