اهانت مغازه دار آمریکایی به مسلمانان و اوباما!

 یک مغازه دار در ایالت نیومکزیکو، پلاکاردهایی را روی ویترین خود نصب کرده که روی آنها نوشته است "اوباما و دیگر مسلمانان حق ورود ندارند".

این پلاکارد در شهر کوچک "مای هیل" در فاصله 265 کیلومتری جنوب شرق شهر "البوکرکی" واقع شده است. این مغازه سالهاست که چنین پلاکاردهایی نصب می کند اما انتقاد از آن زمانی شروع شد که یک گردشگر متوجه موضوع شده و آن را به اطلاع یک ایستگاه تلوزیونی رساند.

یکی از کارکنان سابق این مغازه به نام "مارلون مک ویلیامز" در گفتگویی تلویزیونی اظهار داشت، صاحب این فروشگاه مشتری هایی را که از وجود این پلاکاردها ابراز ناراحتی می کردند بیرون می کرد.

مک ویلیامز گفت "این پلاکاردها از مدت ها پیش در این مکان نصب بودند و صاحب مغازه هم از مدت ها پیش مردم را بیرون می کرد."

وی افزود صاحب مغازه حتی اوباما و برخی شخصیت های دولتی را هم مورد اهانت قرار می داد و پلاکاردهایی با مضمون مشابه به مشتریان خود می فروخت.

وی حتی در یکی از این پلاکاردها با حروف بزرگ نوشته بود "اوباما را بکشید".

این پلاکاردها جنجال گسترده ای را در شبکه های اجتماعی به پا کرده و عده زیادی خواستار تحریم این مغازه شده اند اما برخی دیگر از صاحب مغازه دفاع کرده و گفته اند که او حق آزادی بیان دارد.

شورای روابط امریکا و اسلام با صدور بیانیه ای از صاحب مغازه خواسته است این پلاکاردها را جمع کند.

"ابراهیم هوبر"، سخنگوی این شورا گفت: "درست است که همه حق آزادی بیان حتی بیان بد دارند اما ما از صاحب مغازه می خواهیم به منظور حفظ احترام و وحدت مردم در این شرایط پر از اختلاف، پلاکاردها را جمع کند."

208