حضور سیاستمدار جنجالی انگلیس در مراسم تحلیف دونالد ترامپ

 «نایجل فاراژ» سیاستمدار جنجالی انگلیس و رهبر پیشین حزب ضد اروپایی و ضد مهاجر یوکیپ روز پنجشنبه اعلام کرد که در مراسم تحلیف 'دونالد ترامپ' به عنوان رییس جمهوری جدید آمریکا در 20 ژانویه، شرکت خواهد کرد.

فاراژ در گفت وگو با اسکای نیوز افزود که مشتاقانه منتظر حضور در این مراسم است. وی افزود: فرماندار «می سی سی پی» از من برای حضور در مراسم تحلیف ترامپ دعوت به عمل آورده و برای چند روز به جهت شرکت در این مراسم تاریخی به آمریکا سفر خواهم کرد.

فاراژ ادامه داد: در آمریکا یک انقلاب سیاسی کامل رخ داده است؛ اما مشکل بریتانیا این است که انقلاب ما کامل نشده و هنوز افراد قدیمی سر کار هستند.

نایجل فاراژ که از طرفداران سر سخت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است، در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رسما از کمپین انتخاباتی «دونالد ترامپ» حمایت کرد.

وی متعاقب پیروزی ترامپ در انتخابات، به عنوان اولین سیاستمدار انگلیسی به آمریکا سفر و با او دیدار کرد.

فاراژ در بازگشت از دیدارش با ترامپ به مقامات لندن پیشنهاد کرد که آمادگی ترمیم روابط دو کشور در واشنگتن را دارد که این مساله از سوی دولت انگلیس رد شد.

پس از آن دیدار نیز ترامپ در یادداشتی در صفحه توئیترش نوشته بود که خیلی از 'مردم خواهان این هستند' که نایجل فاراژ 'دیپلمات ارشد انگلیس در واشنگتن 'باشد'.

به دنبال این اظهارات که گفته می شد، سبب ناراحتی 'ترزا می ' و داونینگ استریت شده است، یک سخنگوی نخست وزیری انگلیس گفت که 'جای خالی ' در آمریکا برای فاراژ وجود ندارد و از 'کیم دارک' مشاور سابق انگلیس در اتحادیه اروپا که کارش از ژانویه سال گذشته به‌عنوان سفیر در واشنگتن شروع کرده است، حمایت به عمل آورد.