ترامپ تمامی دیپلمات‌های آمریکایی را مجبور به کناره‌گیری کرد

 تیم دولت انتقالی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا از سفرای منصوب شده توسط دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا در کشورهای خارج از این کشور خواسته است تا روز تحلیف ترامپ در کاخ سفید، مأموریت دیپلماتیک خود را ترک کرده و به آمریکا بازگردند.

روزنامه نیویورک تایمز با انتشار این خبر به نقل از چند دیپلمات آمریکایی مطلع از این طرح اعلام کردند که این حکم بدون هیج استثنایی صادر شده است.

بنا بر یکی از اسناد وزارت خارجه آمریکا مورخ 23 دسامبر، این حکم در صورت اجرایی شدن باعث خواهد شد تا آمریکا برای چند ماه در کشورهای مهمی چون آلمان، کانادا و انگلستان نیز نماینده دیپلماتیکی که به تأیید سنا رسیده باشد، نداشته باشد.

بر اساس این گزارش، در گذشته، تمام دولت‌های آمریکا از هر دو حزب مدت مأموریت برخی نمایندگان و هیأت‌های دیپلماتیک دولت‌های قبل از خود در خارج از آمریکا را برای چند هفته یا چند ماه تمدید می‌کردند.

یک مقام عالیرتبه در دولت انتقالی دونالد ترامپ به نیویورک تایمز گفته است هیچ سوء نیتی پشت این طرح وجود ندارد و این حکم صرفا به این منظور صادر شده تا اطمینان حاصل شود که تمامی نمایندگان دولت اوباما در تاریخ تعیین شده پست خود را تحویل خواهند داد.

دیپلمات‌های آمریکایی به نیویورک تایمز گفته‌اند که این حکم زندگی شخصی آنها را نیز تحت تأثیر قرار داده است و به همین دلیل برخی از آنها که فعالیت‌های ناتمام در کشورهای مقصد دارند برای مثال فرزندانشان در این کشورها به مدرسه می‌روند باید برای تمدید اقامت خود درخواست ویزا دهند.