استقرار نیروهای ویژه ارتش آمریکا در 138 کشور جهان

 یک پایگاه خبری گزارش داد که نیروهای ویژه ارتش آمریکا از جمله نیروهای سیل‌(SEAL) و کلاه سبزها هم اکنون در 138 کشور جهان مستقر هستند.

 براساس این گزارش، نیروهای ویژه ارتش آمریکا را می‌توان در شهر سرت لیبی پیدا کرد که در حال پشتیبانی از شبه نظامیان محلی هستند، آنها در شهر مکلا در یمن حاضر هستند و به نیروهای نظامی امارات که در حال جنگ با حوثی‌ها هستند کمک می‌کنند. آنها در جنوب سومالی نیز مستقر هستند و به نیروهای محلی در جنگ با گروه تروریستی الشباب کمک می‌کنند.

براساس این گزارش، نیروهای ویژه ارتش آمریکا در شهرهای جرابلس و الرای در شمال سوریه نیز مستقر هستند که با نیروهای ارتش ترکیه، معارضان سوری از یک طرف و همچنین با نیروهای کرد سوریه و همچنین ارتش آزاد سوریه از سوی دیگر همکاری می‌کنند. نیروهای ویژه ارتش آمریکا همچنین در مرزهای عراق و همچنین در نبرد آزاد سازی موصل حاضر هستند. در افغانستان نیز آنها در ماموریتهای مختلف مشارکت دارند ماموریتهایی که از سال 2011 برای انها تعریف شده است. 

این گزارش می‌گوید که ماموریتهای نیروهای ویژه ارتش آمریکا شامل عملیاتهای ضد شورش، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، ماموریتهای آموزشی و همچنین مشاوره‌ای در مناطق بحرانی و جنگی در سرتاسر جهان است. در سال 2016 نیروهای ویژه ارتش آمریکا شامل نیروهای سیل‌ها(SEAL) و کلاه سبزها از آلبانی تا اروگوئه، و الجزایر تا ازبکستان حضور دارند که مجموعا 138 کشور دنیا را دربرمیگیرد. 

این پایگاه خبری می‌نویسد که در سال 2017 با کنار رفتن باراک اوباما و روی کار آمدن دونالد ترامپ باید منتظر ماند و دید که چه تغییری در آرایش و استقرار این نیروهای پیش خواهد آمد. 

براساس اطلاعاتی که فرماندهی عملیات نیروهای ویژه ارتش آمریکا در اختیار این پایگاه قرار داده است، در سال 2016 واشنگتن کارگزارهای ویژه‌ای را در چین به ویژه در هنگ کنگ مستقر کرده است. علاوه بر آن، کارگزارهای ویژه‌ای نیز به 11 کشوری که در اطراف چین هستند از جمله به مغولستان، ازبکستان، تاجیکستان، نپال، هند، لائوس، فیلیپین، کره جنوبی و ژاپن اعزام و مستقر کرده است. 

این گزارش می‌گوید که فرماندهی عملیات نیروهای ویژه آمریکا به کشورهای ایران، کره شمالی و روسیه هیچ نیرویی اعزام نکرده اما نیروهای خود را در کشورهایی که در اطراف آنها هستند اعزام کرده است.