واکنش تند رئیس سابق «سیا» به «دونالد ترامپ»

 در ادامه جنجال‌ها بر سر ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) و رئیس اسبق پنتاگون مواضع دونالد ترامپ در این خصوص را به باد انتقادات شدید خود گرفته است.

«لئون پانتا» رئیس سال‌های 2009 تا 2011 سیا و وزیر دفاع سال‌های 2011 تا 2013 در مصاحبه‌ای که روز جمعه شبکه «ان بی سی» پخش کرد، با انتقادات شدید از مواضع رئیس جمهور منتخب آمریکا درباره دخالت روسیه در انتخابات 2016 و ابراز تردید درباره گزارشهای سازمان های اطلاعاتی آمریکا گفت: «من برای بیش از 50 سال در مناصب عمومی خدمت کردم و هرگز در عمرم همچنین چیزی ندیدم».

وزیر دفاع اسبق و رئیس پیشین سیا تاکید کرده که دونالد ترامپ با اظهارات و مواضعش، «اعتبار» سازمانهای اطلاعاتی امریکا را تضعیف می‌کند.

پانتا همچنین از رجوع ترامپ به شبکه‌های اجتماعی برای اظهارنظرها در خصوص رد کردن ادعای حملات سایبری روسیه به انتخابات آمریکا هم انتقاد کرد.

رئیس پیشین پنتاگون  گفت: «او (ترامپ) توئیت کردن درباره همه موضوعات را راه آسانی یافته است اما مواجهه و پرداختن جدی به امنیت ملی مان و مواجهه با تهدیداتی که کشورمان با آن روبرو است، کار سختی است که باید در محدوده و چارچوب اتاق بیضی شکل(دفتر کار رئیس جمهور در کاخ سفید) انجام گیرد».

پانتا افزود: «خیلی صریح بگویم، اگر رئیس جمهوری بخواهد موفق باشد، این روشی نیست که کارش را آغاز بکند. رئیس جمهور باید با جامعه اطلاعاتی کار کند. من نگرانم که (چنین اقداماتی) واقعا دارد به اعتبار سازمانهای اطلاعاتی مان آسیب میزند».